Kravnalytiker med erfarenhet av IT-/OT-lösningar, Stockholm

Shaya Solutions AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm

• Uppdragslängd: Ca. 6 månader

• Uppdragsstart: Enligt ök.

• Sista ansökningsdagen: ansök snarast

• Omfattning: 100%

• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Publiceringsdatum
2023-02-09

Dina arbetsuppgifter
En kund har beslutat att utföra en översyn av sin IT-service inom Styr- och övervakningsområdet för att möjliggöra planeringen av fortsatt utveckling. Uppdraget inkluderar insamling av krav, utförandet av nyttoanalyser samt definieringen av acceptanskriterier för dessa krav både interna och externa.

Som en del av denna roll kommer du att ansvara för att säkerställa att projektet arbetar med rätt krav på ett rätt och effektivt sätt. Detta innebär att du kommer att samla in, analysera och bearbeta olika behov och översätta dem till en lättförståelig och konkret kravsamling.

Du kommer också att vara ansvarig för att fördela högnivåkrav till en lämplig/testbar nivå för att de ska kunna användas för uppföljning och mätning av kravuppfyllnad. Du måste vara välbekant med dokumentering med hjälp av relevanta verktyg.

Arbetet kommer att ske enligt organisationens rutiner, processer och verktyg. Eftersom området är komplext med många olika aktörer är det viktigt att den som är anlitad har en stark analytisk förmåga och förmåga att förbinda leverabler på flera olika systemnivåer och integrationer. Rollen kräver också en god förmåga att kommunicera med och engagera många olika parter från både verksamheten och IT.

Leverabeln kommer att vara en sammanställning av krav och en ledning av en analys av den nuvarande miljön.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Minst 5 års erfarenhet av att arbeta strukturerat med krav; kravinsamling, analys, nedbrytning och strukturering.

• Minst 5 års erfarenhet av arbete med IT-/OT-lösningar.

• Minst 5 års erfarenhet av att kommunicera krav till såväl verksamhet som utvecklingsteam.

• Minst 5 års erfarenhet att ha jobbat självständigt och agerat ledare i en teknisk miljö med roadmaps.

• Minst 3 års erfarenhet av att ha jobbat inom offentlig verksamhet.

• Minst 3 års erfarenhet av projektmodellerna XLPM, PROPS, PMI eller motsvarande.

• Erfarenhet av att arbeta med SCADA och OT-system eller motsvarande från minst 2 tidigare uppdrag.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

• Dokumenterad erfarenhet av metod för kravhantering från minst två tidigare uppdrag ELLER certifiering enligt IREB/REQB.

• Erfarenhet från minst två uppdrag inom stora organisationer (fler än 200 anställda inom it) med intressenter och minst tre kravställare.

• Erfarenhet från minst två tidigare uppdrag som omfattat kravställning av integrationer.

• Erfarenhet från minst två tidigare uppdrag som omfattat arbete med nyttoanalyser.

• Erfarenhet från minst två tidigare uppdrag som omfattat framtagande av acceptanskriterier / acceptansscenarion.

• Minst 2 års erfarenhet av att arbeta inom en regional trafikmyndighet.

• Minst 3 års erfarenhet av arbete i både agila utvecklingsteam och i projektorganisationer.

Önskemål om personliga egenskaper:

• Förmåga att förstå komplexa sammanhang och beroenden.

• Kommunicerar enkelt och tydligt med fokus på mottagarens förutsättningar och behov.

• Ha hög integritet då Trafikförvaltningen arbetar med kritisk verksamhet.

• Självgående, noggrann och strukturerad.

• Mycket god förmåga att skapa samarbete mellan olika intressenter.

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons

• I ansökan anger du ett kravställt timpris

• Lägg in ett CV på svenska i word-format

• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.

• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Jobbnummer
7431688

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: