Koordinator - samordna, kvalitetssäkra och följ upp utredningsve - Regeringskansliet - Övriga jobb i Stockholm
Koordinator - samordna, kvalitetssäkra och följ upp utredningsve
Regeringskansliet / Övriga jobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla övriga jobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Regeringskansliet i Stockholm

Vill du ansvara för uppföljning, kvalitetsgranskning och daglig drift i vår verksamhet? Har du erfarenhet av att koordinera, planera och fördela arbetsuppgifter till en arbetsgrupp? Hos oss får du ett stort ansvar där du får möjlighet att utvecklas med dina arbetsuppgifter.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.

I dina arbetsuppgifter ingår att koordinera verksamheten gällande SOU (Statens offentliga utredningar) grafisk kontroll och publicering av SFS (Svensk författningssamling). Du ansvarar för utredningarnas tidplaner för produktion av betänkanden, planerar samt fördelar arbetet inom gruppen. Du samordnar och säkerställer att SFS och SOU blir klara i tid och med rätt kvalitet, fördelar och följer upp sektionens ärenden i ärendehanteringssystemet och ansvarar för den dagliga driften på sektionen som helhet. Du bearbetar, sammanställer och analyserar underlag, fakta och uppgifter inför beslut.
Du deltar i sektionens utveckling och förvaltning av verksamheten, processer och arbetssätt och du representerar sektionen genom föredragning, information och presentation av sektionen internt och externt i större och mindre sammanhang. Du är även ett ledningsstöd för sektionen vilket t.ex. innebär att uppfatta och beskriva behov från verksamheten och omsätta dessa till konkreta förslag och åtgärder.
I ditt ansvar ligger att självständigt prioritera, driva och avsluta, samt analysera, utvärdera och dra slutsatser inom ditt arbetsområde. Du ansvarar även för att informera sektionen vid förändringar som kan påverka verksamheten samt uppdatera aktuella dokument och ansvarar även för uppdateringar av intranätet.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se. Du kan även läsa om Statens offentliga utredningar (SOU) här.

Publiceringsdatum
2018-03-13

Bakgrund
Du har erfarenhet av att koordinera, planera och fördela arbetsuppgifter till en arbetsgrupp. Du har även arbetat med frågor som rör kommunikationsarbete, ledningsstöd, och utvecklings- och förändringsarbete. Du har erfarenhet av administrativt arbete och du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och DHS. Du har en relevant högskoleutbildning eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara relevant för befattningen.

Det är meriterande om du har kunskap om kommittéverksamheten eller god kunskap om Regeringskansliets verksamhet, organisation och arbetssätt. Du får gärna ha goda kunskaper om ärendehantering och beslutsprocesser i Regeringskansliet och goda kunskaper om statlig verksamhet. Vi ser gärna att du har arbetat med verksamhetsutveckling.

Dina egenskaper

För att vara framgångsrik i rollen så behöver du ha en förmåga att kunna samarbeta på olika nivåer och i olika konstellationer vilket förutsätter att du har en förmåga att kommunicera och samverka internt och externt. Du har mod, integritet, gott omdöme och är lojal. Du uppfattar behov, tar initiativ och hittar lösningar samt ger en god och anpassad service som stöder verksamheten och är balanserad mot lagkrav och normering. Du är noggrann, ansvarsfull och strukturerad med en god analysförmåga. Du är självständig och drivande och har en förmåga att anpassa ditt arbetssätt och dina prioriteringar utifrån verksamhetens behov

Övrig information
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Är du intresserad?

Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Anne-Marie Chernström som är sektionschef, på 08-405 43 33. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Anne-Li Westergren Nagy på 08-405 93 18. Fackliga kontaktpersoner är Jesper Svaren för Saco, Jan Wahlström för ST och Erik Wilhelmsson för Seko. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 31 mars 2018.

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 500 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Regeringskansliet

Adress
Regeringskansliet
Ange departement
10333 Stockholm

Kontorsadress
Ange departement

Jobbnummer
4018495

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet: