Kontorskoordinator till en ledande affärsjuridisk byrå

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
2018-04-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kontorskoordinator till en ledande affärsjuridisk byrå" (publicerad 2018-10-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du en ordningsam person som tycker om att jobba i en koordinerande och serviceinriktad roll? Är du initiativtagande, strukturerad och gillar att ha breda ansvarsområden? Adecco söker nu nästa kontorskoordinator till vår kund Advokatfirman Delphi i Göteborg!

Om Delphi

Delphi är en av de främsta affärsjuridiska byråerna i Sverige. De hjälper sina klienter att genomföra företagsförvärv och fusioner. De agerar som rådgivare gällande frågor som rör bank, finans och aktiemarknad. De processar i domstol, skiljeförfaranden och har erkänt hög kompetens inom offentlig upphandling, miljörätt och fastighetsrätt. Ett stort antal av de som arbetar hos Delphi är specialister inom högteknologiska områden så som IT, immaterialrätt och life science. Deras klienter finns främst i Skandinavien, Europa och Nordamerika. De samarbetar också med advokatbyråer över hela världen och hjälper regelbundet klienter i internationella ärenden. Delphi har även för tredje året i rad fått utmärkelsen Årets Advokatbyrå i Regis årliga kvalitets- och branschstudie.

Publiceringsdatum
2018-04-13

Om tjänsten
Som kontorskoordinator kommer du att ha en bred roll med varierande arbetsuppgifter. Du ansvarar för sedvanliga receptionsuppgifter likväl som koordinering och administration.

Ditt ansvarsområde som kontorskoordinator innefattar bland annat:

• Supportera övriga organisationen

• Hålla ordning och reda i lokalerna

• Ta emot besökare samt ansvara för växel.

• Utföra jävskontroller samt arkivering

• Hantering av kontaktlistor och olika material.

• Planering och förberedelser inför möten och event.

Även andra administrativa uppgifter kan förekomma. Du kommer att använda dator och telefon som arbetsverktyg.

Om dig

För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har ett intresse för att arbeta inom ett företag som inriktar sig på bank, finans och aktiemarknaden samt ser områden inom IT som spännande. Vi ser även att du bör ha goda kunskaper gällande den tekniska biten och snabbt kunna sätta dig in i nya system.

Vidare ser vi att du tycker om att ha en roll som innefattar ett brett ansvarsområde och är bekväm i att arbeta både självständigt och i samarbete med andra. Du bör ha ett administrativt ordningssinne och förmågan att koordinera. Du trivs i en miljö där du får vara spindeln i nätet och ha varierande arbetsuppgifter.

Viktigt för tjänsten är:

• Receptionsvana samt erfarenhet av serviceorienterade roller

• Att du kan behärska svenska och engelska i tal och skrift.

• Att du kan behärska Officepaketet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om anställningen

Tjänsten som kontorskoordinator är ett konsultuppdrag med tillsättning under maj månad. Uppdraget är långsiktigt utan något planerat slutdatum. Du kommer att erbjudas en provanställning hos Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan

Tjänsten har start under maj månad. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Sandra Tinsveds via 073-6847502

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:

kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord

Koordinator, Administration, Receptionist, Växel, Assistent, Konferens, Göteborg, Delphi, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sandra Tinsved

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
4082975

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: