Kontaktcenter Stockholm söker timvikarier till enheten Sociala frågor

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Drivs du av att hjälpa andra, är serviceinriktad och vill ha trevliga kollegor med hög kompetens? Vi söker nu fler timvikarier till enheten Sociala frågor på Kontaktcenter!

Kontaktcenter är Stockholms stads kundcenter och en del av Serviceförvaltningen.

Vi underlättar för stockholmarna och löser deras frågor snabbt och enkelt. Vi inom Kontaktcenter Stockholm brinner för att ge Stockholmarna god service och ett mycket gott bemötande. Vi är cirka 80 medarbetare inom enheterna Sociala frågor, Skolfrågor och Samhällsbyggnadsfrågor.

Om enheten Sociala frågor

Enheten för Sociala frågor har stadens stadsdelsförvaltningar, äldreförvaltningen och överförmyndarförvaltningen som våra uppdragsgivare och vi arbetar med att vägleda och informera stockholmare om våra uppdragsgivares ämnesområden. Vi är cirka 30 servicehandläggare som dagligen talar med äldre, om stadens omsorg för invånare under 65 år med funktionsnedsättning, anhöriga, gode män, huvudmän och andra intressenter. Den främsta kontakten sker via telefon, men även mejl.

Som servicehandläggare är du expert på kundservice och att ge stockholmarna korrekt information och vägledning med mycket gott bemötande.

För oss är det viktigt att bidra till att invånare får service med kvalitet och effektivitet. Vi är därför måna om att trivsel, god kvalitet och effektivitet går hand i hand. Du och dina kollegor är schemalagda över dagen med tid i telefon eller för att besvara mejl. I tjänsten ingår även att arbeta i ett flertal system parallellt. Några av dem är ärendehanteringssystemet Artvise och telefonisystemet Telia Ace samt stadens olika verksamhetssystem Wärna, Agresso och Paraplyet. Vi är schemalagda i Teleopti.

När du börjar hos oss får du en gedigen introduktion och utbildning. Beroende på tidigare utbildning och erfarenhet finns det stora möjligheter att utvecklas och lära sig fler områden inom Kontaktcenters uppdrag och bidra vid verksamhetens ständiga utveckling.

Vi erbjuder och behöver dig heltid under sommaren främst under juli och augusti månad. Under hösten ser vi gärna att du kan arbeta minst två dagar per vecka. Introduktion sker enligt överenskommelse men före midsommar under två veckor

Dina kompetenser och erfarenheter

Vi söker dig som har

- god aktuell erfarenhet av kundservicearbete via telefon och mejl
- god it-vana och erfarenhet av ärendehanteringssystem, andra stödsystem samt vana att söka information via webb
- goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har

- erfarenhet av arbete inom kommunal eller statlig kundtjänst, servicedesk alternativt inom bank eller försäkring
- studerar eller har avslutade studier inom juridik eller som socionom.

I den här rekryteringen lägger vi även stor vikt vid personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.

Som person är du självgående och tar ansvar för ditt arbete. Du är trygg och säker i din egen kompetens. Vi ser att du är serviceinriktad och pedagogisk där du snabbt identifierar invånarens behov styr samtalet till avslut. Du tycker om att hjälpa andra och är mån om att i varje möte visa respekt och ge ett gott bemötande. Vidare är du strukturerad och har lätt för att prioritera i arbetet, hantera olika svarsgrupper och förstår vikten av punktlighet i en schemalagd verksamhet. Som servicehandläggare behöver du vara flexibel och anpassa dig utifrån vad situationer kräver. Det krävs att du under ett samtal kan växla mellan olika verksamhetssystem eller hantera flera separata frågeställningar, eller att anpassa dig till snabba förändringar i schemaläggningen eller inflöde i köer.

Publiceringsdatum
2023-03-31

Övrig information
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Ersättning
Timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/1970".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Kontaktcenter, Sociala frågor

Kontakt
Susanne Schenström, enhetschef
08-50811599

Jobbnummer
7610310

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: