Konsultuppdrag: Managementkonsult kris- och kontinuitetshanterin

Shaya Solutions AB / Säkerhetsjobb / Sundbyberg
2020-03-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Konsultuppdrag: Managementkonsult kris- och kontinuitetshanterin" (publicerad 2020-03-03) ⬅️


Visa alla säkerhetsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Sundbyberg
• Varaktighet: 01-jun-2020 - 31-dec-2020
• Ansök senast: 12/3-20
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Uppdragsbeskrivning

Uppdraget som specialist inom kris- och kontinuitetshantering innebär att operativt och strategiskt stötta Kunden inom dessa båda områden som har stora beröringspunkter och till viss del överlappar.

Exempel på aktiviteter som kan komma att ingå i uppdraget är:

• Genomföra riskanalyser
• Ta fram kontinuitets- och krisplaner
• Utforma arbetssätt och rutiner
• Utbilda medarbetare
• Planera och genomföra övningar

Säkerhetsprövning

Uppdraget är placerat i säkerhetsklass varför svenskt medborgarskap är ett krav. Säkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs med anledning av att konsulten kommer att hantera hemliga uppgifter. För aktuellt uppdrag krävs säkerhetsskyddsavtal nivå 2 med leverantören samt registerkontroll av aktuell konsult för uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 8 till 12 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser Svenska kraftnät gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från Kunden.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Minst 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av organisatorisk krishantering kopplat till samhällsviktig verksamhet
• Minst 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av systematisk kontinuitetshantering avseende tidskritiska verksamheter
• Dokumenterad arbetslivserfarenhet av att planera, genomföra och utvärdera övningar kopplade till krishantering samt kontinuitetshantering enligt ovan

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

• Dokumenterad utbildning eller certifiering i ramverk för kontinuitetshantering så som exempelvis ISO 22301 samt vägledning 22304 eller FSPOS
• Erfarenhet av arbete med Gemensamma grunder för samverkan och ledning (MSB-publikation)
• 3 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av arbete på myndighet/offentlig sektor

Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

• God samarbetsförmåga och initiativförmåga
• Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
• Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
• Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
• Arbetar självständigt och målinriktat
• Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
• Förmåga att arbeta i grupp

______________________

Hur du vinner uppdraget

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Techbolag inom IT, Energi och Samhällsbyggnad med fokus på ingenjörer, ekonomer, teknologer och jurister.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag +12 mån

Publiceringsdatum
2020-03-02

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649), http://www.shayasolutions.com

Jobbnummer
5127854

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: