Kommunikationsansvarig med fokus på Göteborgs företagare - Föräl

BRG, Business Region Göteborg AB / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BRG, Business Region Göteborg AB i Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige

Business Region Göteborg ansvarar för näringslivsutveckling i Göteborgs Stad och representerar 13 kommuner i regionen. Business Region Göteborg ska bidra till att skapa fler arbetstillfällen och därigenom åstadkomma en hållbar tillväxt i Göteborgsregionens näringsliv. Detta gör vi genom att erbjuda kunskap och kontakter som skapar förutsättningar för dig som vill starta, etablera eller utveckla företag i regionen.



Publiceringsdatum
2021-06-14

Arbetsuppgifter
Älskar du kommunikation och företagande? Vill du bidra till starkare och mer hållbara företag i Göteborgsregionen? Är de kreativ stjärna som snabbt får sakerna ur händerna? Och råkar du just nu vara tillgänglig för en ny utmaning? Då ska du läsa vidare.
Just nu söker vi en vikarie till en av våra medarbetare. Det är ett föräldravikariat på ett år,.
Du kommer att höra till avdelningen Företagsutveckling och jobba tätt tillsammans med de andra kommunikatörerna på Business Region Göteborg. Vi har ett högt tempo och jobbar med ständig utveckling, strategisk improvisation är en del av vår vardag. Mod, engagemang och handlingskraft är våra värdeord.
Företagsutvecklings uppdrag är att uppmuntra och stödja att fler nya företag startar, överlever och växer där vill och hoppas vi att du kommer att göra skillnad. Kommunikation och marknadsföring är en central del i vår verksamhet och även om vi har väl utvecklade mallar och rutiner så välkomnar vi alltid nytänk och utveckling. Teamwork, proaktivitet och framåtanda är förutsättningar för att lyckas i denna roll.
Under året kommer du att få lära känna många projekt och initiativ: Framförallt Yesbox men också våra Business Center, Expedition Framåt, Företag 365, Företagsakuten och satsningar på hållbarhet, kompetensutveckling och specifika branscher som Tech-/scaleup. Gå gärna in på vår webbplats och läs mer om dessa initiativ och andra satsningar för Göteborgs företagare. Som kommunikationsansvarig blir det ditt ansvar att hitta lösningar, producera, publicera och driva kommunikation och marknadsföring på ett sätt som stödjer vår verksamhetsplan. I alla delar har du ett tätt samarbete med både din avdelning och övriga kommunikatörer.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Ta fram och leverera på kommunikationsplaner
• Uppdatering digitala kanaler (webb & sociala medier)
• Produktion av kommunikationsmaterial, både text och bild
• Produktion av nyhetsbrev och event-inbjudningar (E-marketeer)
• Skapa och driva målgruppsinriktade kampanjer i digitala kanaler
• Viss support för onlineevent och studioinspelningar
• Analys och uppföljning digitala kanaler, event samt andra kommunikationsinsatser
• SEO-anpassa innehåll på våra webbplatser
• Delaktig i strategisk planering av kommunikationsprocesser och -infrastruktur
• Köpa annonser i externa digitala kanaler
• Upphandla kommunikationstjänster
• Ansvara för att vår chatt fungerar på ett bra sätt



Kvalifikationer
Utbildningsbakgrund
• Eftergymnasial utbildning inom kommunikation och/eller marknadsföring

Erfarenhet/kompetens:
• Flerårig erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete
• God skribent med dokumenterad erfarenhet av att skriva både på svenska och engelska, både annonser och längre texter.
• God kunskap och förståelse för digitalt kundbeteende
• Dokumenterad kunskap inom datadriven marknadsföring genom till exempel Facebook Business Manager, Linkedins kampanjverktyg, Google Analytics / Matamo, SEO/SEM och andra relevanta analys- och kampanjverktyg för sociala media och webb.
• Kunskap inom Adobes program för digital marknadsföring och grafisk produktion
• Kunskap inom verktyg för mailautomation i samband med e-postmarknadsföring och publiceringsverktyg för webb.
• God förståelse för hur analys och omvärldsbevakning kan användas för att utveckla kommunikation och marknadsföring.
• Mycket goda kommunikationsegenskaper och mycket god samarbetsförmåga.
• Goda kunskaper i Office

Färdigheter och personliga egenskaper:
• Du är snabb, kreativ, flexibel, målfokuserad och självgående
• Tekniskt intresse och vilja att ständigt utvecklas och lära nytt
• Driven med hög initiativkraft och som gärna delar med dig av egna kunskaper samt tar tillvara på omgivningens kompetens och erfarenhet

Uppdraget ställer krav på helhetssyn och att du har kunskap om målinriktat marknads- och kommunikationsarbete gärna kopplat till hållbart entreprenörskap. Du är bra på att skapa och etablera förtroendefulla relationer genom nätverk och samverkan. Alla medarbetare på BRG förväntas vara lagspelare som bidrar till ett gott arbetsklimat.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2021-08-01 , upphör: 2022-08-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Brg, Business Region Göteborg AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1038699".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Brg, Business Region Göteborg AB (org.nr 556439-5878)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Business Region Göteborg

Jobbnummer
5809292

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BRG, Business Region Göteborg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BRG, Business Region Göteborg AB: