Kom och arbeta som Biståndshandläggare hos oss på Myndighetskontoret

Ronneby kommun / Administratörsjobb / Ronneby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ronneby, Karlskrona, Karlshamn, Tingsryd, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ronneby kommun i Ronneby

Hos oss i den moderna kurorten Ronneby kan du bli delaktig i utvecklingen av ett hållbart samhälle med människan i fokus. Ronneby kommun har ca 30 000 invånare och ligger attraktivt mellan hav och skog. Vi har bra kommunikationer med bil, tåg och flyg.

Inom kommunen jobbar ca 2 500 anställda för att ge bästa möjliga service till våra invånare, besökare och företagare. Vill du bli en av oss?

I myndighetsavdelningen arbetar sex biståndshandläggare och två avgiftshandläggare. Verksamheten är organiserad inom verksamhetsområdet Hemsjukvård och myndighet. Huvuddelen av verksamheten omfattas av Lagen om valfrihet både inom kommunal och privat regi.

Publiceringsdatum
2022-09-26

Arbetsuppgifter
Arbetet som biståndshandläggare innebär möten med olika människor och ställer krav på social förmåga, att vara lyhörd och intresserad av att skapa bra möten. För att lyckas med detta behövs förmåga att skapa tydlighet och förtroende.

Arbetet som biståndshandläggare innebär att utifrån en helhetsbedömning utreda, besluta och följa upp insatser enligt Socialtjänstlagen. Det innebär även ett nära samarbete med enhetschefer och omvårdnadspersonal samt vård- och omsorgsförvaltningens olika verksamheter såsom hälso- och sjukvård.

Arbetet innefattar att både arbeta självständigt och i tvärprofessionella team.

Kvalifikationer
För tjänsten vill vi att du har examen från socionomutbildning eller likvärdig utbildning. Du behöver ha goda kunskaper om aktuell lagstiftning samt att kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Du får gärna ha erfarenhet av att dokumentera i LifeCare och IBIC. Du bör vara stresstålig, flexibel i tanke och handling, bra på struktur och planering samt ha god arbetsförmåga.

Erfarenhet av biståndshandläggning är meriterande.

B-Körkort erfordras.

För att komma ifråga för en anställning inom vård- och omsorgsförvaltningen i Ronneby kommun ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Blankett som ska användas heter "Arbete med barn med funktionsnedsättning".
Normal handläggningstid är ca två veckor. Tänk på att beställa utdraget i god tid.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi arbetar för en jämn köns- och åldersfördelning och för etnisk och kulturell mångfald i våra verksamheter. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos
Ronneby kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande vill vi att du ansöker via den digitala länken.

Intervjuer och rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ronneby kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1159572-2022-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ronneby kommun (org.nr 212000-0837)

Kontakt
Enhetschef, Myndighetskontoret
Frida Einarsson Sundin
frida.einarssonsundin@ronneby.se
0457-61 77 72

Jobbnummer
7012638

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ronneby kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ronneby kommun: