Kollega inom försäljning, order och inköp till Nihlmarks Trä

Söder & Co Göteborg AB / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Söder & Co Göteborg AB i Göteborg, Lerum, Varberg eller i hela Sverige

Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.

Om företaget
Nihlmarks Trä är en privatägd bygghandel med proffsinriktning, belägen på Hisings-backa. Vi servar proffs inom Göteborgsområdet med det mesta inom byggvaror, mestadels genom leveranser med egna bilar. Men även genom att kund hämtar på vår anläggning. Vi är en effektiv organisation där teamet är centralt. Oavsett vilken uppgift man har i grunden, så hjälps alla åt att lösa vår uppgift. Vi strävar efter en så hög servicenivå som möjligt. Vilket kräver hög flexibilitet. Allt för att ge kund en bra upplevelse av oss som leverantör.

Dina arbetsuppgifter
Nu söker Nihlmarks, med hjälp av Söder & Co, en ny kollega inom försäljning, order- och offerthantering samt inköp. En bred roll där du tillsammans med dina två kollegor på avdelningen blir lite av navet i verksamheten. 90-95% av all försäljning levereras med bil av Nihlmarks till kunden. Du möter därför oftast din kund via telefon och mail.
Tjänsten är långsiktig och du blir anställd på heltid med arbetstid mellan kl.06:30-15:30. För rätt kandidat väntar anställning hos Nihlmarks Trä efter en period som inhyrd konsult via Söder & Co.

Du ingår i ett team bestående av totalt tio personer som samtliga jobbar nära sammansvetsat och man är noga med att stötta upp där det behövs. Att du är lagspelare med förmågan att se laget framför jaget är därför uppskattat. Framförallt kommer du och dina kollegor att arbeta i nära kontakt med lagret och verksamhetens chaufförer.

Dina främsta dagliga uppgifter kommer att vara:
• Hålla kontakten med nya och befintliga kunder via telefon och mail.
• Ta emot ordrar, hantera förfrågningar och offerter
• Svara på frågor kring priser och leveranstider samt i övrigt hjälpa kunden med dennes förfrågningar och undersöka möjliga lösningar
• Hålla kontakt med leverantörer via telefon och mail
• Planera logistiken och de dagliga körningar som går ut från verksamheten, för att göra tiden mellan beställning och leverans så kort som möjligt
• Jobba förebyggande med inköp och i iordningställande av butiken

Rollen är bred och dagarna varierande. Som sökande behöver du alltså trivas med en flexibel vardag och arbetsmiljö. Verksamheten är kundinriktad med långtgående service, samtidigt som rollen också är affärsinriktad. Avvägningen mellan kundens förfrågan och affärsnyttan är central och det är därför viktigt att ha viss ekonomisk förståelse med sig sedan innan.


Din profil
Du har sinne för affärer från tidigare roller i arbetslivet, är trygg i dig själv och redo för nästa utmaning. Struktur och noggrannhet är vinnande personlighetsdrag i rollen eftersom kontaktytorna är många och vardagen varierande. Då gäller det att ha koll på alla lösa trådar.
Du är både kommunikativ och relationsinriktad och räds inte att ta tag i uppgiften direkt eller att ibland behöva gå den lite längre vägen för att komma runt en utmaning. Dessutom förstår du vikten av snabb återkoppling gentemot både kund och leverantör.
Att ha arbetat inom byggvarubranshen kan vara meriterande, men är inget krav. Viktigare är din vilja att lära och ditt driv att våga ta ansvar och att göra bra affärer, med både kunden och verksamhet i åtanke.
B-körkort samt flytande svenska i tal och skrift är ett krav.

Tillsättning sker så snart rätt kandidat är funnen, som senast vill vi ha en ny kollega på plats under mars månad. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan.
Har du frågor om tjänsten? Välkommen att mejla sofia.berggren@soderco.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-12-29

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-31
Ange följande referens när du ansöker: 3752
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Berggren

Företag
Söder & Co Göteborg AB

Adress
Söder & Co Göteborg AB
Johan På Gårdas gata 5A
41250 Göteborg

Kontorsadress
Johan På Gårdas gata 5A

Jobbnummer
4532079

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Söder & Co Göteborg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Söder & Co Göteborg AB: