Kistler Nordic söker säljadministratör/ekonomiassistent

Kontorsbemanning Sverige AB / Administratörsjobb / Göteborg
2020-02-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kistler Nordic söker säljadministratör/ekonomiassistent" (publicerad 2020-03-09) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kontorsbemanning Sverige AB i Göteborg, Kungälv, Lerum, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Kontorsbemanning är ett företag som erbjuder uthyrning och rekrytering av personal inom ekonomi, administration, försäljning och IT. Vi hjälper företag att hitta flexibla rekryterings- och bemanningslösningar. Genom att vara en attraktiv arbetsgivare med nöjda medarbetare kan vi erbjuda våra kunder kompetent och motiverad personal. Vi är auktoriserade av Bemanningsföretagen och har kollektivavtal.



Kistler Group är en av världens ledande tillverkare av givare för mätning av tryck, kraft, vridmoment och acceleration samt elektrifiering av utrustning främst inom processindustrin. Bolaget har sitt nordiska huvudkontor beläget i trevliga lokaler i Jonsereds fabriker. De finns även representerade med filialer i Finland och Danmark på den nordiska marknaden.

För rekrytering till Kistler Nordic AB söker vi nu en engagerad och positiv säljadministratör/ekonomiassistent. Det är en bred roll där Du har varierande arbetsuppgifter, dels arbetar du med att ge support till säljorganisationen och dels kommer Du att stödja ekonomichefen i det löpande ekonomiarbetet.

Publiceringsdatum
2020-02-19

Dina arbetsuppgifter
• Registrering av beställningar med tillhörande orderadministration
• Koordinera inkommande förfrågningar via telefon och email. Det kan även innebära att själv svara på enklare frågor av teknisk karaktär
• Ge administrativ support till säljarna t.ex. skriva offerter och uppdatera CRM system med relevant information
• Framtagande av marknadsföringsmaterial och förberedelser inför mässor. Ibland medverkar Du själv på olika mässor och event
• Profilering av företaget i sociala medier som t.ex. Linkedin

Utöver att stötta försäljningsorganisationen kommer Du också att stödja ekonomichefen med arbetsuppgifter som innefattar:

• Arbeta med kund och leverantörsreskontra
• Arbeta med löpande bokföring och avstämningar
• Övrigt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning

Vi söker Dig som är driven och positiv och tycker om att ha en varierande arbetsdag med mycket intern och extern kommunikation. Du som söker har några års arbetslivserfarenhet och vill gärna utvecklas i rollen samt tycker om att driva utveckling och förbättringsarbete. Vi ser gärna att man har viss allmän teknisk förståelse.

Som person är Du en god kommunikatör och behärskar det engelska språket både i tal och skrift. Det är viktigt att man trivs med att arbeta tillsammans i grupp, men det är också viktigt att man kan arbeta självständig och tycker om att driva egna mindre projekt som syftar till att utveckla tjänsten och företaget.

Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna din ansökan omgående.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Kontorsbemanning Sverige AB och de sköter samtliga delar i processen eventuella frågor hänvisas till Rekryteringskonsult Olof Morichetto 0733-232334 alternativt olof@kontorsbemanning.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kontorsbemanning Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kontorsbemanning Sverige AB (org.nr 556418-7036)

Arbetsplats
Kontorsbemanning AB

Jobbnummer
5106561

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kontorsbemanning Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kontorsbemanning Sverige AB: