Key Account Manager till SOS International i Göteborg

SOS International AB / Säljarjobb / Göteborg
2021-07-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Key Account Manager till SOS International i Göteborg" (publicerad 2021-09-20) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS International AB i Göteborg, Stockholm, Danderyd eller i hela Sverige

Om SOS International
SOS International ägs av några av de största försäkringsbolagen i Norden och finns i Danmark, Norge, Finland och Sverige. SOS International är en av de större assistansorganisationerna i världen och marknadsledande i Norden.
SOS International har ett stort nätverk av kompetenta leverantörer och samarbetspartners över hela världen, samt fler än 20 SOS kontor. Med fler än 1200 anställda representerar SOS International 30 nationaliteter och tillsammanstalar deras anställda mer än 37 olika språk.
I Göteborg har SOS International de senaste åren specialiserar sig på hälsotjänster, såväl fysiska som digitala och jobbar strategiskt med att utveckla nya tjänster.
Vi är i ett expansivt skede och söker nu en KAM till vår Healthcareenhet i Göteborg.

Innehåll i tjänsten
Som Key Account Manager Healthcare på SOS International har du en nyckelroll när det gäller att bygga och bibehålla starka relationer med kunder på den svenska försäkringsmarknaden. Vill du arbeta proaktivt med att utveckla affärsmöjligheter och tjänster som löser kunders nuvarande och framtida behov inom området Healthcare och privata sjukvårdsförsäkringar? I så fall får du en spännande utmaning hos oss i ett team med fantastiska kollegor i hela Norden!
Tillsammans med drivna kollegor från andra avdelningar koordinerar du försäljnings- och produktutvecklingsaktiviteter. Arbetet innebär regelbundna kontakter med våra kunder i form av planerings- och utvecklingsmöten där ni tittar på behov och möjligheter som kan leda till fördjupade affärsrelationer som både SOS och kunden har nytta av. Du är kundens kommunikationskanal in i vår interna verksamhet.
Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Göteborg vid Järntorget och emellanåt förekommer det resor till huvudkontoret i Köpenhamn samt Stockholm. Du kommer att ha ett nära samarbete med produktavdelningen och andra nyckelpersoner och rapporterar direkt till Country Manager & Head of Commercial, Sweden.
Krav och kvalifikationer
Vi söker dig som:
Har flera års erfarenhet av liknande roll och med relevant utbildning
Kan strategiskt driva försäljning mot nyckelkunder
Kan identifiera nya affärsmöjligheter, som leder till merförsäljning eller nykundsförsäljning
Ta fram försäljningsstatistik, göra analyser, prognoser och följa upp budget
Kan samarbeta med andra yrkesroller och nyckelpersoner som hjälper dig med leveransen till dina kunder
Jobbat med förhandling och utveckling av komplexa tjänster tillsammans med kund
Arbetat med affärsutveckling - exempelvis genom att föreslå förändringar och nyheter, samt driva utveckling av befintliga produkter och tjänster
Upprätta och förhandla fram ramavtal och delta i upphandlingar
Erfarenhet från försäkrings- och hälsobranschen är meriterande
För att lyckas i rollen behöver du ha följande personliga egenskaper:
Goda säljegenskaper och förmåga att skapa förtroende
Lyhörd och förståelse för kundernas verksamheter och behov
Bra planerings- och prioritetsförmåga
Serviceinriktad, flexibel och kommunikativ
God förmåga till relationsskapande och gillar att kommunicera med andra
Tycker om att arbeta både självständigt och i team
Koncernspråket är engelska så goda kunskaper muntligt och skriftligt krävs
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Vad erbjuds du?
Ett spännande och utmanande arbete inom en expansiv bransch där du får stora möjligheter att utveckla såväl nya som existerande kunder inom hälsoområdet. En viktig roll hos oss och en arbetsplats med kompetenta och trevliga kollegor.

Omfattning

Anställningen är på heltid.
Start: Snarast eller enligt överenskommelse
Arbetsplats: SOS International, Järnvågsgatan 3, Göteborg

Kontakt för frågor
För mer information kontakta gärna Christina Thierry-Carstensen, Country Manager & Head of Commercial
Mobil: 0738-661470
E-postadress: christina.thierry.carstensen@sos.eu
Sista ansökningsdag 2021-08-22. Tjänsten kan tillsättas innan annonsens sluttid så skicka in din ansökan redan i dag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Publiceringsdatum
2021-07-23

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS International AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "181339".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
SOS International AB (org.nr 556506-8581)

Arbetsplats
SOS International Swedish Branch AB

Jobbnummer
5872556

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS International AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS International AB: