Junior redovisningskonsult inom leverantörsreskontra till Klara Consulting!

Klara Consulting Rekrytering och Interim AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2022-12-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "Junior redovisningskonsult inom leverantörsreskontra till Klara Consulting!" (sökbar t.o.m. 2024-05-02) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klara Consulting Rekrytering och Interim AB i Stockholm, Täby, Vallentuna, Sigtuna, Strängnäs eller i hela Sverige

Om bolaget och tjänsten

Klara Consulting är framtiden för oss och snart även för dig! Som modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster är vår position på marknaden unik. Klara Consulting gör en stor satsning framåt och är en koncern bestående av före detta MPC Consulting, KlaraPapper, JL Ekonomi och Ekonomiporten. Dessutom ingår NetOffice och marknadsföringsbyrån Nitea i koncernen. Dessa bolag har sedan april 2021 gått samman och bildar urstarka Klara Consulting som idag består av över 230 medarbetare. Välkommen till oss!

Klara Consulting finns i Stockholm, Östersund, Malmö samt Västerås och erbjuder tjänster inom främst redovisning och lön men även inom fastighetsekonomi, rådgivning, IT, marknadsföring och rekrytering.

Här präglas stämningen av engagemang, samarbete och framåtanda. Du kommer bli en del av affärsområde Fastighet med cirka 35 kollegor, som växer och du får här en nyckelroll som Junior redovisningskonsult inom leverantörsreskontra. Vi sitter centralt i Stockholm, har goda förmåner och gör trevliga saker tillsammans så som AW:s, festligheter och kickoffs. Att komma in i förändringens tid där positiva saker händer och få axla en nyckelroll som Junior redovisningskonsult - det vill du inte missa!

Du erbjuds:

• En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling
• Goda förmåner, trevliga gemensamma aktiviteter och nytt fräscht kontor i centrala Stockholm
• En bra balans mellan arbete och fritid samt uppmaning till friskvårdsaktiviteter och en sund livsstil

Publiceringsdatum
2022-12-05

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Junior redovisningskonsult inom leverantörsreskontra ansvarar du för leverantörsprocessen gentemot våra olika fastighetskunder. Du arbetar tätt tillsammans med teamet och kommer även att ha kontakt med kunderna i våra uppdrag. Du har dessutom stöttning från de andra redovisningskonsulterna som arbetar inom leverantörsreskontra hos oss.

Tjänsten innefattar följande arbetsuppgifter:

• Hantering av fakturaflöde i Fortnox och Xledger
• Hantering av påminnelser och inkassokrav
• Delaktig i betalningsprocessen gentemot kund
• Agera professionellt mot kunder, besvara deras förfrågningar och bistå med åtgärder som innefattar leverantörsreskontran
• Hantering av mail och post
• Hantering och administrering av bolagsakter och arkivering av leverantörsmaterial
• Svara i växel och se till att koppla samtalen till efterfrågade personer
• Ansvara för bokning av revisorsinlogg i Fortnox
• Bistå med administration i Fortnox kopplat till leverantörsprocessen
• Vara behjälplig inom övriga administrativa arbetsuppgifter inom ekonomi
• Arbeta aktivt för att digitalisera vår process och omvandla så mycket inkommande material som möjligt till digital form

Vi söker dig som

• Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt cirka 2 års arbetslivserfarenhet inom redovisning
• Har goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du:

• Arbetat i systemen Fortnox eller Xledger
• Tidigare erfarenhet av att arbeta inom ett serviceyrke

Som person ser vi att du är:

• Flexibel
• Strukturerad
• Ansvarstagande
• Kommunikativ
• Professionell

Praktisk information

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

Placering: Stockholm, hybrid

Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning

Lön: Fast enligt överenskommelse

Den här processen hanteras av Klara Consulting Rekrytering & Interim. För frågor om processen vänligen kontakta Lina Granåstedt på: lina.granastedt@klaraconsulting.se

Om Klara Consulting

Klara Consulting är den nybildade koncernen med djupa rötter. År 2021 beslutade sig KlaraPapper - grundat 1997 - och MPC Consulting - grundat 2007 - att gå samman för att skapa en av Sveriges största aktörer inom outsourcad ekonomi. Med sig in i koncernen fanns tack vare tidigare förvärv också EkonomiPorten AB, Netoffice AB, JL Ekonomi AB samt webbyrån Nitea AB. De kompletterande kompetenserna ger Klara Consulting en stark och unik position på marknaden.

Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 230 medarbetare och har kontor i Stockholm, Västerås, Malmö och Östersund. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster.

För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se/

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Klara Consulting Rekrytering och Interim AB (org.nr 556360-0195), https://klaraconsulting.se/

Arbetsplats
Klara Consulting

Kontakt
Lina Granåstedt
lina.granastedt@klaraconsulting.se
0790061002

Jobbnummer
7228497

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klara Consulting Rekrytering och Interim AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klara Consulting Rekrytering och Interim AB: