Junior ekonomiassistent till företag i Falkenberg

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige

Är du intresserad av att arbeta som ekonomiassistent på ett framgångsrikt företag i Falkenberg? Är du noggrann, gillar siffror och har en positiv inställning? Då har Adecco ett spännande uppdrag för dig!

Publiceringsdatum
2018-11-15

Om tjänsten
Tjänsten som junior ekonomiassistent är på ett stabilt, producerande företag som är beläget i Falkenberg, nära södra avfarten. Tjänsten innebär ett huvudsakligt ansvar kring allt som rör reseräkning, reseunderlag och koordinering av tjänsteresor där bokning av hotell och flygresor bland annat ingår. I rollen kommer du också arbeta med fakturering, kontering och hantering av leverantörsreskontra. Tjänster innefattar också att ta emot de kunder som besöker företaget, svara i telefon, posthantering, ställa iordning inför konferenser etc.

Arbetstiden är 8:00-16:30, måndag till fredag. Du arbetar i en trevlig kontorsmiljö tillsammans med fyra kollegor i närmsta ekonomiteamet. Du har både interna och externa konktakter.
Här ges en chans att bli en del av en positiv arbetsgrupp på ett företag som står stabilt och som värnar om personalen. Här fikar alla tillsammans, oavsett avdelning och roll, viket skapar en familjär stämning på arbetsplatsen.

Om dig
Vår kund i Falkenberg söker nu en kollega som är prestigelös, driven och som mer än gärna sprider sin positiva energi till de i sin närhet.

Du har erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent eller administratör. Du har minst eftergymnasial utbildning inom ekonomi, självklart är det meriterande om du har utbildning ifrån högskola/universitet. Tidigare erfarenhet av att arbeta i Pyramid och/eller Kontec är ett stort plus.

För att LYCKAS och TRIVAS i rollen bör du vara positiv, noggrann och engagerad. Du gillar att tänka utanför den berömda boxen och initierar gärna en förbättring. Är du dessutom kostnadsmedveten och lösningsorienterad - då kommer du göra succé och samtidigt trivas som fisken i vattnet. Du arbetar både självständigt men också i grupp.

Viktigt för tjänsten:

• tidigare erfarenhet av arbete inom ekonomi/administration
• att du är prestigelös, glad och noggrann
• flytande svenska och engelska i tal och skrift (engelska är företagets koncernspråk)
• körkort

För rätt person finns det goda möjligheter till utveckling i rollen och på företaget.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Ekonomiassistent är ett konsultuppdrag med start omgående eller enligt överenskommelse. Till att börja med är uppdraget på 6 månader men för rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning hos kunden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Hanna Bonli via 0736 84 77 73.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtid/Arbetstid

Ersättning
Fast lön/Friskvårdsbidrag

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-09
Ange följande referens när du ansöker: ref-28160
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Bonli 0736 84 77 73

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Köpmansgatan 8
30242 HALMSTAD

Kontorsadress
Köpmansgatan 8

Jobbnummer
4460213

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: