IT-tekniker med känsla för service, teknik och telefoni (vikaria - Linköpings universitet - Supportteknikerjobb i Linköping
IT-tekniker med känsla för service, teknik och telefoni (vikaria
Linköpings universitet / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla supportteknikerjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång
Visa alla jobb hos Linköpings universitet i Linköping

Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov bland annat på grund av en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss!

En av IT-avdelningens enheter på Linköpings universitet, LiU, kommer under 2019 att behöva en vikarierande IT-tekniker som tillsammans med oss vill ge service och stöd till verksamhetens användare. Som en av regionens största arbetsgivare erbjuder vi ett spännande jobb med möjligheter att vidareutveckla dig själv som person och din kompetens.

Rollen som IT-tekniker hos oss
Tjänsten innefattar att ge support på olika operativsystem, e-post, nätverk, applikationer samt kringutrustning såsom skrivare, AV-utrustning mm. Ansvarsområdet täcker arbetsuppgifter i två av våra uppdrag - Kundcenter och Teleservice.

I vårt Kundcenter kommer du vara en del av IT-avdelningens ansikte utåt och kommer arbeta i vårt supportteam bestående av åtta erfarna och serviceinriktade IT-tekniker. Arbetet är varierande då teamet hanterar både första- och andralinjens support. Du kan även komma att delta i projekt och utveckling inom och utanför uppdraget. I tjänsten ingår även viss support på plats ute i verksamheten.

Inom Teleservice kommer du arbeta med universitetets telefonisystem samt MDM-lösning tillsammans med tre teknikmeriterade och serviceinriktade systemförvaltare. Arbetet innebär både kontakt direkt mot användaren, men också att agera expertsupport för våra system gentemot IT-tekniker på fältet.

Om dig
Vi söker dig som har bred kunskap och erfarenhet inom IT samt mycket goda kunskaper i Windows operativsystem. Du har en gymnasieexamen, gärna med inriktning IT, samt god språkförståelse både på svenska och engelska som gör att du kan uttrycka dig tydligt och pedagogiskt på båda språken, i såväl tal som skrift. Du kommer ge stöd till användare av Windows, Mac, Linux, iPad och smartphones. Vi har ett stort antal domänanslutna klienter och ser därför att du har erfarenhet av en sådan miljö.

Meriterande är om du har arbetat i kundcenter/helpdesk alt. på platssupport inom just IT-området samt har erfarenhet av arbete i miljöer med klienter anslutna till Active Directory. Meriterande är även dokumenterad kunskap av Microsoft Office, Office 365 och SharePoint online. Har du erfarenhet av att arbeta med AV-support samt något av ärendehanteringssystem Request Tracker (RT) eller TOPdesk ser vi också det som meriterande. Då vår klientmiljö är heterogen är det även värdefullt om du har goda kunskaper i Mac OS X.

Som person är det självklart att du är kundorienterad, serviceinriktad och lösningsfokuserad. Du har ett genuint teknikintresse och är drivande samt gillar att utveckla den verksamhet du arbetar inom. Du har lätt för att samarbeta med andra samt behåller ditt lugn även i pressade situationer då det finns mycket att göra.

Din framtida arbetsplats
Universitetet bedriver världsledande, gränsöverskridande forskning inom bland annat material, IT och hörsel. I samma anda erbjuder universitetet ett stort antal innovativa utbildningar, inte minst många professionsutbildningar för till exempel läkare, lärare, civilekonomer och civilingenjörer. LiU blev universitet 1975 och är idag 27 000 studenter och ca 4 000 medarbetare. Studenterna är bland de mest eftertraktade på arbetsmarknaden och enligt internationella rankningar är LiU bland de främsta i världen.

IT-avdelningen skapar, tillsammans med lärare och forskare, undervisning och forskning i utvecklingens framkant. Som medarbetare vid IT-avdelningen är du en del av detta dynamiska och utmanande arbete.

Anställningens omfattning
100 %. Visstidsanställning (vikariat) under 2019 med möjlighet till förlängning.

Publiceringsdatum
2018-12-13

Tillträde
Enligt överenskommelse

Ersättning
Månadslön. Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Facklig kontakt
För kontakt med fackliga kontaktpersoner se nedan.

Så ansöker du
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 3 januari, 2019. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.

Lika villkor

Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.

Välkommen med din ansökan!

Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Varaktighet, arbetstid
Vikariat under 2019 med möjlighet till förlängning Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johan Gilbertsson, Enhetschef johan.gilbertsson@liu.se 013- 28 57 68
Cathrin Rumar, HR-partner cathrin.rumar@liu.se 013- 28 18 56

Företag
Linköpings Universitet

Adress
Linköpings Universitet
Linköpings universitet
Campus Valla
58183 Linköping

Kontorsadress
Linköpings universitet
Campus Valla

Jobbnummer
4508403

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings universitet: