IT-supporthandläggare till Järfälla kommuns IT-support t.o.m. 31

Järfälla kommun, IT-enheten / Supportteknikerjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, IT-enheten i Järfälla

IT-supporten är en del av Järfälla kommuns servicecenter och har samma målsättning och uppdrag som Järfälla kommun:
att ge bästa möjliga service och stöd, i vårt fall till kommunens anställda och externa utförare.
Vi är ett team på sju personer som ger användarstöd, både per telefon och vid personliga besök till 4 500 medarbetare! Nu behöver vi stärka upp vårt team med en serviceinriktad person som vill arbeta med support till våra anställda. Tjänsten är en visstidsanställning på 100% fram till 31 mars 2023.


Publiceringsdatum
2022-01-26

Arbetsuppgifter
Som IT-supporthandläggare är du den första och viktigaste kontakten för alla medarbetare i kommunen vad gäller deras IT-frågor. Större delen av kommunens IT-drift är outsourcad till externa leverantörer. Därför handlar de mest frekventa
frågorna till IT-Supporten om återställning av lösenord, ändring / beställning av behörigheter samt första linjens stöd av verksamhetsnära system.

Dina arbetsuppgifter
• Ta emot och registrera inkommande ärenden via telefon, ärendehanteringssystem och besök
• Ge support, användarstöd, information och hantera beställningar
• Felsöka och åtgärda incidenter
• Logga, kategorisera och prioritera samtal och ärenden i ärendehanteringssystemet
• Återkoppla status till användarna
• Samarbeta och samverka med IT-enheten, systemförvaltare och outsourcingleverantörer


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• en gymnasieutbildning
• tidigare erfarenhet av att arbeta inom servicedesk / IT-support
• mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
• förmågan att samtidigt som du för ett samtal, arbeta i IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data
Vi lägger stor vikt vid dina personliga drag!
Som IT-supporthandläggare kommer du i kontakt med hela kommunen. Vi arbetar aktivt med att ha ett gott bemötande och vi vill att du också tycker att ett gott bemötande är viktigt i kontakten med andra. Du har en lösningsorienterad person med en härlig can-do-inställning och kan anpassa dig vid ändrade förutsättningar. Du gillar kombinationen av teamwork och enskilt arbete / ansvar.
Har du ovanstående och ett genuint intresse för att hjälpa människor?
Då har vi en arbetsplats redo för dig!

ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Inom femton år har kommunen vuxit från dagens 75 000 invånare till minst 120 000. Då finns tunnelbana, pendeltåg och en komplett ny stad med restauranger, butiker, kultur och service i Barkarby.
Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på https://www.jarfalla.se/jobba-hos-oss.html.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Omgående, upphör: 2023-03-31 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Järfälla kommun, IT-enheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1088611".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Järfälla kommun (org.nr 212000-0043)

Arbetsplats
Järfälla kommun, IT-enheten

Kontakt
Chef IT-support
Stefan Mångsåker
stefan.mangsaker@jarfalla.se
08-580 299 08

Jobbnummer
6282069

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, IT-enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, IT-enheten: