IT-Support / HelpDesk / 1st Line till Nordlo Stockholm City

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2022-05-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-Support / HelpDesk / 1st Line till Nordlo Stockholm City" (publicerad 2022-08-31) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-05-25

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordlo Stockholm City.

Om företaget
Nordlo effektiviserar kunders IT-miljö och därigenom hela deras verksamhet. De brinner för att analysera kundernas situation, förstå problemen och ta fram konkreta förslag på förbättringar. Som ny IT-utmanare i Norden behöver Nordlo nu fler starka spelare som vågar utmana och vara nyskapande tillsammans med dem. För att nå till toppen har de valt att fokusera på det dem anser är viktigt, att arbeta tillsammans, agera med hjärtat och skapa affärsvärde. Kund och medarbetare delar alltid första plats. De tror på delaktighet, kreativitet och engagemang före fina titlar och en fyrkantig struktur. De är till för deras kunder.

Nordlos nyckel till framgång har varit närheten till sina kunder. Med närhet till sina kunder levererar dem rätt IT-stöd för verksamheter och erbjuder ett helhetsansvar för IT och digitalisering. Med Nordlo som IT- och digitaliseringspartner kan deras kunder fokusera på det dem brinner för varje dag.

Nordlo har cirka 740 medarbetare på ett 40-tal orter i Sverige och Norge samt en omsättning på 1,4 miljarder SEK.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som IT-support har du och dina kollegor ett brett ansvar där ni svarar på samtliga inkommande ärenden. Därför besitter du inte en klassisk Helpdesk- eller 1st line-roll utan förväntas svara på alla typer av ärenden.

Du tar främst emot ärenden från kund via telefon där samtalen kan ta allt från fem minuter till en timme. Ärenden varierar i karaktär och som ett resultat av bra miljöer ute hos kund så har Nordlo en hög nivå på ärenden som behöver lösas. Det handlar exempelvis om fel i applikationer, installationer, uppdatering av program, att göra backups på databaser, felsökning av nätverk och ärenden kopplat till Microsoft Office 365 (exempelvis Microsoft Teams). Vidare inkommer även ärenden via mejl.

I rollen samarbetar du mycket med kollegor internt. Det kan exempelvis vara de tekniska säljarna, projektledare, din team-lead samt IT-konsulter som agerar en typ av 3rd line-support. Det råder ett prestigelöst klimat där fokuset hela tiden handlar om att få kunders IT-miljöer att fungera problemfritt.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Gymnasial utbildning, gärna inom IT eller annat relevant område
• Grundläggande kunskaper inom Active Directory och Office 365
• Grundläggande kunskaper inom Microsoft Azure
• Grundläggande kunskaper inom nätverk/hosting
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

I rollen som IT-support tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du är engagerad och räds inte att ta egna initiativ för lösa problem. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Vidare har du många interna och externa kontaktytor vilket gör att du förstår vikten av god och tydlig kommunikation. Därtill är du noggrann och arbetar på ett strukturerat sätt för att hela tiden föra ditt arbete framåt.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: helpdesk, support, 1stline, 2ndline, it, heltid, stockholm, nätverk, active directory, användarhantering, office 365, nordlo, jobb, teknik

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Sebastian Gille-Johnson
sebastian.gille-johnson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6682547

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: