IT-samordnare till Servicedesk IT och Telefoni, Halmstad/Varberg

Region Halland, IT Servicedesk / Datajobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Halland, IT Servicedesk i Halmstad, Varberg, Kungsbacka eller i hela Sverige

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken - alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas "Vi KAN", där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande - ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Regionservice levererar servicetjänster till Region Hallands kärnverksamheter. Medarbetarna utför tjänster inom serviceområdena teknik, fastigheter, kost, städ, vaktmästeri, logistik, administration, utbildningar & event, upphandling, intranät, kommunikation och it/tele. Regionservice målsättning är att utveckla en effektiv och rationell service med hög kvalitet.


Publiceringsdatum
2017-09-13

Arbetsuppgifter
Vi söker en person som har intresse för att arbeta med IT-support främst inom området Vårdsystem. Vi jobbar mest med support i direkt kontakt med kund över telefon eller via ärendehanteringssystemet Servicedesk Plus. Du kommer att ingå i en avdelning där arbetsglädje, kunskap och ett gott bemötande står i centrum.

Arbetsuppgifterna innebär huvudsakligen att bemanna Region Hallands Servicedesk - Vårdsystem support:
* Telefonsupport - registrera och lösa ärenden och beställningar i direkt kontakt med kund över telefon.
• Websupport - granska, komplettera ärenden. Kommunicera skriftligt med kunder.
• Lösningsgrupp - Vår Servicedesk utmanas ständigt med ärenden/incidenter som kräver analys och djupare felsökning.

I arbetet kan du även få delta i utvecklingsprojekt och utbildningsinsatser.

Tjänsten gäller heltid dvs. 40 timmar/vecka med placering i Halmstad eller i Varberg. Servicedesk har öppet mellan kl. 7-17 och därför varierar arbetstiderna under veckan.


Kvalifikationer
Du som söker har lägst gymnasieexamen eller motsvarande. Erfarenhet av vårdsystemet VAS är ett krav. Kunskaper och intressen inom området vård samt läkemedel är meriterande, likaså dator- och teknikintresse. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet då uppdraget kräver kundfokus och ett gott bemötande.

Du har goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Vidare har du intresse och erfarenhet av Microsoft Office och operativsystem Windows 7.
Körkort B erfordras.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-11
Ange följande referens när du ansöker: RGS 60/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Bojana Radovanovic Simeon 035-13 65 58

Företag
Region Halland, IT Servicedesk

Adress
Region Halland, IT Servicedesk
Box 517
30180 HALMSTAD

Kontorsadress
30185 Halmstad

Jobbnummer
3694650

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Halland, IT Servicedesk

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Halland, IT Servicedesk: