IT produktsamordnare- planera och samordna it-arbetsplatstjänste - Regeringskansliet - Datajobb i Stockholm
IT produktsamordnare- planera och samordna it-arbetsplatstjänste
Regeringskansliet / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Regeringskansliet i Stockholm

Produktförsörjning, IT arbetsplats, RK IT, Förvaltningsavdelningen

Lockas du av att ansvara för omvärldsbevakning, planering och samordning av produkter som rör it-arbetsplatser? Har du en bred kunskap inom it och tycker om att ha många kontakter med både användare och leverantörer och anstränger dig för att leverera lösningar? Då kan det här vara ett arbete för dig.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som produktsamordnare så svarar du för omvärldsbevakning, utvärdering och val av produkter som möter Regeringskansliets behov vad gäller it-arbetsplats. Arbetet omfattar avtalsförvaltning och upphandlingsarbete och löpande leverantörskontakter. Du ansvarar för planering och samordning av samtliga inköp som rör it-arbetsplatsen och samordnar tester av ny it-utrustning. Produktområden omfattar i huvudsak datorer, smartphones, surfplattor, kringutrustning, skrivare och utskriftstjänster. I rollen ingår även uppdragsledning för exempelvis större logistikprojekt eller införande av standardiserade tjänster. Medverkan som resurs i projekt, t.ex. uppgraderings- och fastighetsprojekt ingår i arbetsuppgifterna.

En viktig del i arbetet är relationer och löpande kontakter med departementen, chefer och beställare samt leverantörer. Operativ arbetsledning inom gruppen samt veckovis och daglig planering av löpande ärenden ingår i arbetsuppgifterna.

Utvecklingsarbete för att effektivisera arbetssätt och processer i samarbete med andra enheter inom Förvaltningsavdelningen/Regeringskansliet är en del av arbetet. Du ska även kunna agera aktivt i enhetens övergripande processer, till exempel inom inventarie- och licenshantering eller i rollen som incidentledare.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Publiceringsdatum
2018-05-03

Bakgrund
Du har erfarenhet av samordning där du har haft en central roll i projekt, uppdrag och aktiviteter inom it med konkreta resultat. Du ha ett intresse för it-frågor och en bred och aktuell kunskap inom it. Du har gymnasieexamen gärna med en eftergymnasial utbildning inom it området. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i en politisk styrd organisation, erfarenhet av arbetsledning eller erfarenhet av upphandling inom LOU (Lagen om offentlig upphandling). Du får gärna ha relevant kunskap om processarbete enligt ITIL och eventuell certifiering. Det är även meriterande med kunskap om Regeringskansliets arbetsformer och organisation.

Dina egenskaper
En viktig del i arbetet är relationer och vi ställer därför höga krav på din förmåga att samarbeta och skapa relationer med kontakter inom Regeringskansliet. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är initiativtagande och driver dina egna ärenden framåt vilket innebär att du är självgående i ditt arbete. Du har en helhetssyn och förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du är analytisk och löser komplicerade problem och har ett fokus på ständiga förbättringar och ser utvecklingsmöjligheter. Du har en mycket god kommunikativ förmåga där du har lätt uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Övrig information
Anställningen är tillsvidare. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Ola Axelsson som är gruppchef, på 08-405 5944. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Emelie Hasselblad på 08-405 16 16. Fackliga representanter nås via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00, Saco (Jesper Svarén), Seko (Erik Wilhelmsson) samt ST. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 15 maj

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 500 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Regeringskansliet

Adress
Regeringskansliet
Ange departement
10333 Stockholm

Kontorsadress
Ange departement

Jobbnummer
4120405

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet: