Internkontrollspecialist till världsledande bolag på Kungsholmen

2Complete AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos 2Complete AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter
I din roll som internkontrollspecialist kommer du ansvara för samarbetet med externa revisorer och proaktivt stödja metoden och genomförandet av koncernens internkontrollprogram. Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara följande:

• Koordinera den externa revisionsprocessen
• Hjälpa de externa revisorerna att definiera årliga revisionsomfattningar och instruktioner
• Utvärdera de externa revisorernas resultat och föreslå förbättringar av processen
• Koordinera resultaten och rapporterna från de externa revisorerna
• Hantera processen för extern revision av avgifter
• Koordinera godkännande av ytterligare tjänster av den externa revisorn (dvs. revision och icke-revisionstjänster)
• Delta i anbudsförfarande
• Ge programstöd och oberoende tillsyn för ECS inklusive
• Verka som affärspartner, föreslå åtgärder för att förbättra, intern kontroll och riskhanteringsprocesser
• Stöd i planering, kommunikation, övervakning, rapportering och uppföljning av programaktiviteter för att
säkerställa att kontroller genomförs och att svagheter identifieras
• Stöd i utveckling och leverans av utbildning


Om företaget
Vår kund är en världsledande tillverkare av hushållsmaskiner och sitter i ljusa och trevliga lokaler på Kungsholmen.

Din profil
Kompetenskrav: För att lyckas i rollen som Internkontrollspecialist ser vi gärna att du har 3-5 års erfarenhet av internkontroll eller revisionserfarenhet. Vidare ser vi att du är en van projektledare med organisatoriska färdigheter. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Meriterande med erfarenhet från Sarbanes Oxley ( SOX )-projekt samt revision inom en SAP-miljö.

Personliga egenskaper: Som person är du kommunikativ och har lätt för att fatta beslut. Du är en affärsmässig lagspelare med mycket driv, engagemang och du har en naturlig fallenhet att kommunicera med individer från olika kulturer.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Margareta Meek på telefon 070-942 59 95 eller margareta.meek@2complete.se



Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, från juniora tjänster till chefer- och specialister.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Publiceringsdatum
2017-07-14

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-16
Ange följande referens när du ansöker: 1047
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Margareta Meek margareta.meek@2complete.se

Företag
2Complete AB

Adress
2Complete AB
Sveavägen 33
11134 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 33

Jobbnummer
3605373

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från 2Complete AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos 2Complete AB: