Internationell lönekoordinator på heltid till företag i Hammarby
KFX HR-partner Stockholm AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KFX HR-partner Stockholm AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Om tjänsten
Till framgångsrikt och internationellt IT-företag inom telekom söker vi nu en strukturerad och utvecklingsorienterad person med erfarenhet från lönearbete. Hos vår kund erbjuds du en utvecklande roll där du arbetar i nära samarbete med HR och ekonomi. Låter detta intressant? Läs vidare!
Om företaget
Vår kund är ett innovativt IT-företag inom telekom med ca 180 anställda. Merparten av de anställda sitter i Sverige men de har även medarbetare i ytterligare 15 länder runt om i världen. Kunden sitter i nya och trevliga lokaler i Hammarby sjöstad och kontoret präglas av god gemenskap.
Denna tjänst är på heltid med kontorstider. Start för tjänsten är i augusti eller enligt överenskommelse.
Arbetsuppgifter
Som lönekoordinator ansvarar du för all löne- och utläggsadministration för de anställd. I de svenska bolagen gör du lön och försäkringsrapportering, och i de utländska bolagen är du kontaktperson och rapporterar personalförändringar, avvikelser och justeringar till utländska samarbetspartners inom lön. I din roll arbetar du stödjande mot både chefer och medarbetar i olika ärenden. Du den person kollegorna vänder sig till vid lönefrågor, frånvaro och regelverk och du arbetar i nära samarbete med kollegorna på HR, ekonomi och lön.
Kunden står även inför implementeringen av ett nytt och modernt system för lönehantering samt ett nytt system för hantering av reseräkningar. I denna implementeringsprocess kommer du att stötta upp med administration och vara behjälplig gentemot kollegorna.
Kvalifikationer
För att vara kvalificerad för denna tjänst har du:
• Minst 3 års erfarenhet av självständigt arbete inom löne-och reseräkningsadministration
• Relevant utbildning inom området
• Erfarenhet från något av följande lönesystem: Crona, Hogia, Agda eller Visma
• Med fördel erfarenhet av arbete med flera bolag samt erfarenhet av att arbeta i ett internationellt bolag
• Goda kunskaper i det svenska och engelska språket, såväl tal som skrift. Engelska är koncernspråk
För att trivas i rollen som lönekoordinator är du en person som tycker om att skapa struktur och processer för ditt arbete samtidigt som du har en förmåga att vara flexibel vid behov. Du är en person som arbetar självständigt, men du är även en lagspelare med goda samarbetskunskaper. Vidare har du god planeringsförmåga, är noga med detaljer och är duktig på att skapa en överblick i ditt arbete. Som person är du glad, social och tycker om att ge professionell service. Vi tror även att du tycker om att lösa problem samt att vara med och utveckla företaget. För att axla rollen har du även god systemvana och kan med enkelhet kan sätta dig in i nya system eller program.
Övrigt
Detta är en direktrekrytering där du får din anställning hos vår kund. Hela rekryteringsprocessen sköts av KFX HR-partner och samtliga frågor hänvisas till ansvarig rekryterare på KFX, Clara Backlund 08-663 99 00.
Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-06-20ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-31
Ange följande referens när du ansöker: 3281
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktClara Backlund
clara.backlund@kfx.seFöretagKFX HR-partner Stockholm AB
AdressKFX HR-partner Stockholm AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm
KontorsadressSturegatan 38
Jobbnummer 4215882
Observera att sista ansökningsdag har passerat.