Inköpare till välkänd och internationell koncern i Västerås!

Poolia Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Västerås, Surahammar, Eskilstuna, Enköping, Köping eller i hela Sverige

Har du en universitets- eller högskoleexamen inom teknik, ekonomi eller logistik och tidigare erfarenhet av inköp? Trivs du i en analytisk och kommunikativ roll? Då är det dig vi letar efter! Vi söker just nu en inköpare för uppdrag till vår internationella och välkända kund i Västerås. Uppdraget är på heltid och förväntas starta omgående för att pågå till slutet av juni 2022, med chans till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2021-06-16

Om tjänsten
Som operativ inköpare kommer du att spela en viktig roll för att säkerställa materialtillgänglighet och förbättra prestanda från vår globala leverantörsbas till fabriken i Västerås. Du kommer ansvara för att spåra materielleveranser från leverantören samt identifiera, hantera och förhindra kort- och långvarig materialbrist från leverantörer. Du kommer arbeta med att säkra leverantörskapacitet och flexibilitet för att möta marknads- och produktionsprognoser samt övervaka leverantörens prestanda. Vidare kommer du utveckla och leda handlingsplaner tillsammans med leverantörer och kategoriteam för att förbättra leverantörers prestanda samt hantera och utveckla lagerstrategier för att optimera balans mellan servicenivå, flexibilitet och lageromsättning. I arbetet kommer du ha ett nära samarbete med leverantörer och kategoriteam samt kommunicera nära med avdelningar som produktionsplanering och försäljning.

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som inköpare behöver du
• Universitets- eller högskoleexamen inom teknik, ekonomi eller logistik.
• Arbetslivserfarenhet av upphandling, inköp, materialplanering, lagerplanering eller liknade relevanta områden.
• Flytande kunskaper i engelska såväl som svenska
• Erfarenhet av SAP och MS Office: Excel
Du är analytisk och har utmärkta kommunikations- och prestationsförmågor. Vidare tror vi att du är målinriktad och arbetar strukturerat för att lösa problem och leverera till uppsatta mål.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "60177".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Örebro AB

Jobbnummer
5813168

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: