Hyres- och arrendenämnden i Malmö söker en administratör/handläg - Hyres- och arrendenämnden i Malmö - Administratörsjobb i Malmö
Hyres- och arrendenämnden i Malmö söker en administratör/handläg
Hyres- och arrendenämnden i Malmö / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Vellinge
Visa alla jobb hos Hyres- och arrendenämnden i Malmö i Malmö

Hyres- och arrendenämnden i Malmö är en domstolsliknande förvaltningsmyndighet inom Sveriges Domstolar som har till uppgift att medla och pröva vissa tvister enligt hyreslagen, bostadsrättslagen och den arrenderättsliga lagstiftningen.
Nämnden i Malmö är verksam i Skåne och Blekinge och här arbetar tolv anställda, fyra hyresråd och åtta handläggare där några även har administrativa uppgifter. Arbetet är organiserat på fyra enheter med ett hyresråd och två handläggare på varje enhet. Nämnden har egna lokaler i Hovrätten över Skåne och Blekinges hus i Malmö men reser även ut och håller sammanträde på andra orter i verksamhetsområdet. Om några år flyttar nämnden tillsammans med Malmö tingsrätt och Malmö Förvaltningsrätt till ett nybyggt hus i närheten av Malmö Centralstation.



Arbetet innebär
Tjänsten är delad i två roller; Administratör och Handläggare, med utvecklande, varierande och spännande arbetsuppgifter.

Som administratör har du under myndighetschefen ett ansvar för administrationen innefattande ekonomi- och personalfrågor, arbetsmiljö och övrig service. Det innebär bland annat att du tillsammans med myndighetschefen ansvarar för verksamhetsplanering, budget-, prognos- och uppföljningsarbete samt administrativa rutiner och planer. Som administratör har du även ansvar för lokal- och inköpsfrågor, diarium, sociala medier samt samordning av vissa arbetsuppgifter m.m.

Som handläggare arbetar du med våra ärenden från det att de kommer in till att de avslutas, bl. a. protokollföring vid sammanträden. Arbetet bedrivs i nära samarbete med nämndens hyresråd och övriga handläggare.

Tjänsteresor kan förekomma.

Vi söker dig som
Vi vill att du har en utpräglad servicekänsla, är flexibel och prestigelös. Du har lätt för att kommunicera med andra människor, är lyhörd och kan snabbt ställa om fokus - du behöver kunna hantera olika uppgifter, människor och situationer.
Vid hög belastning behöver du kunna prioritera och planera ditt arbete väl. Du har gott omdöme, är ansvarskännande och har förmåga att arbeta noggrant och självständigt men kan också samarbeta med andra för att nå verksamhetens mål.

Du ska ha högskoleutbildning och flera års erfarenhet från administrativt arbete.
Du ska även kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Du bör ha tidigare erfarenhet inom arbetsledning, ekonomi- eller personaladministration, och vi ser gärna att du har arbetat med internkontroll. Utöver god datorvana har du lätt för att lära dig olika IT-system för att sedan kunna hjälpa andra.
Tidigare erfarenhet av administration eller handläggning inom Sveriges Domstolar eller annan offentlig verksamhet är meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett omväxlande och inspirerande jobb med möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt. Du kommer att få vara med i nämndens digitaliserings- och förändringsarbete och planera de nya lokalerna i Malmös nya domstolsbyggnad.
Vi har flexibla arbetstider, friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och bra villkor. Läs mer om våra förmåner och villkor här.

Vilka är vi
Mer information om nämndernas verksamhet finns på www.hyresnamnden.se och www.arrendenamnden.se.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. Nämnden tillämpar provanställning. tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2018-11-14

Ersättning
Månadslön. Inom Sveriges domstolar tillämpas individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-02
Ange följande referens när du ansöker: HMA2018/57
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Björkman Ragnarsson, Myndighetschef 040-35 34 01
Jenny Kulle, Administratör/Handläggare 040-35 34 03

Företag
Hyres- och arrendenämnden i Malmö

Adress
Hyres- och arrendenämnden i Malmö
Box 4287
20314 Malmö

Kontorsadress
Box 4287

Jobbnummer
4457260

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hyres- och arrendenämnden i Malmö: