Huvudregistrator till vårt huvudkontor i Sundbyberg

Kronofogdemyndigheten / Biblioteksassistentsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla biblioteksassistentsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Täby, Botkyrka eller i hela Sverige

Vi ser möjligheter, gör du?

Vårt uppdrag är att bidra till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. Vi vill hjälpa människor att hitta lösningar och förändra sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet.

Ditt nya jobb

Kronofogdens har ca 2 300 anställda och kontor vid 37 orter. Diarieföring sker dels i det allmänna diariet, dels i ett antal verksamhetssystem. Vad gäller det allmänna diariet har Kronofogden idag ett nära samarbete med Skatteverket, där Skatteverket svarar för det löpande praktiska arbetet hos Kronofogden. För verksamhetssystemen finns särskilt uppbyggda registratorsfunktioner. En översyn av Kronofogdemyndighetens registratur har inletts i avsikt att ytterligare förstärka denna funktion. Detta kommer att utgöra en viktig del av huvudregistratorns arbete.

Som huvudregistrator arbetar du strategiskt med Kronofogdens registratur- och informationshantering så att den tillgodoser både lagstiftningens krav och verksamhetens behov. Detta innefattar arbete med styrning i informationshanteringens hela livscykel. Huvudregistratorn har en nyckelroll i Kronofogdens pågående arbete med att ersätta det nuvarande allmänna diariet med ett modernt ärendehanteringssystem. I huvudregistratorns arbete ingår att:

• initiera utvecklingsinsatser för att höja kvalitet och effektivitet i hanteringen av allmänna handlingar,
• initiera och leda arbetet med styrdokument gällande registrering av allmänna handlingar,
• förvalta myndighetens styrdokument gällande registrering av allmänna handlingar,
• stödja registratorerna m.fl. i deras arbete,
• bistå verksamheten med expertkompetens i registreringsfrågor och att
• ansvara för arbetet med kvalitetssäkring av registreringen av allmänna handlingar vid myndigheten.

Tjänsten som huvudregistrator är förlagd till rättsavdelningen.

Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?

Vi söker dig som:

• har högskoleutbildning eller motsvarande inom arkiv- och informationsvetenskap eller annat relevant område,
• har flerårig erfarenhet av registratorsarbete i offentlig förvaltning,
• är väl förtrogen med de lagar och föreskrifter som finns inom området
• har erfarenhet av att utforma riktlinjer och rutinbeskrivningar och
• har stor vana av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystem.

Det är meriterande om du har erfarenhet av förändringsarbete kopplat till arkiv- och registraturfrågor, har arbetat med e-arkiv och har kunskap om och erfarenhet från arbete enligt verksamhetsbaserad arkivredovisning. Erfarenhet av systemförvaltning är också meriterande.

Dina egenskaper

Dina arbetsuppgifter varierar och vår verksamhet utvecklas. Därför vill vi att du ser förändringar som en utmaning och att du bidrar till effektiva lösningar.

Du har förmåga till helhetssyn och samtidigt lätt för att växla från det strategiska till det operativa samt att snabbt sätta dig in i nya uppgifter. Du har ett gott omdöme, är flexibel och lösningsorienterad och kan med utgångspunkt i verksamhetens behov åstadkomma resultat och driva arbetet framåt.

Arbetet ställer höga krav på din förmåga att samarbeta och skapa och bibehålla goda relationer. Du har lätt för att kommunicera och anpassar ditt språk till mottagaren.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Information

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Anställningen är tillsvidare. Provanställning sex månader. Tillträde sker enligt överenskommelse. Urvalstester kan komma att användas.

Skatteverket genomför denna rekryteringsprocess på uppdrag av oss på Kronofogden.

Läs mer om Kronofogdens verksamhet på www.kronofogden.se

Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-08-14

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrika Lindén, Rättschef 010-579 25 09
Åsa Norrbom, Rekryterare asa.norrbom@skatteverket.se 010-572 38 77
Arne Lundgren, Facklig kontaktperson ST 010-577 59 03
Clarence Eliasson, Facklig kontaktperson SACO 010-578 38 29

Företag
Kronofogdemyndigheten

Adress
Kronofogdemyndigheten
Box 1050
17221 Sundbyberg

Kontorsadress
Box 1050

Jobbnummer
4289078

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kronofogdemyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kronofogdemyndigheten: