Humana söker supportchef till vår koncerngemensamma IT-support

Humana AB / Supportteknikerjobb / Örebro
2022-12-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Humana söker supportchef till vår koncerngemensamma IT-support" (publicerad 2022-12-22) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Humana AB i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige

Söker du ett spännande jobb där du får möjlighet att kombinera ledarskap med din tekniska IT-kompetens tillsammans med härliga kollegor? Vi söker nu en chef till vår koncerngemensamma IT-support med placering i Örebro.

Publiceringsdatum
2022-12-21

Om tjänsten
Som supportchef ansvarar du för att Humana har en uppskattad, effektiv och modern IT-support som bidrar till Humanas strategiska mål för IT. I rollen samordnar, driver och utvecklar du Humanas IT-support tillsammans med supportens medarbetare. Arbetet kommer att vara av både operativ och strategisk karaktär, vilket innebär att du behöver vara beredd på att hugga i där det behövs.

Du är personalansvarig för de fem medarbetare som utgör IT-supporten där alla gör sitt yttersta för att stödja organisationen på bästa sätt. Du ansvarar även för Humanas telefonilösning där en medarbetare samordnar det arbetet.

Du ingår i IT-avdelningens ledningsgrupp och rapporterar till IT-driftchef. Du arbetar även i nära samarbete med verksamheterna genom Humanas IT-samordnare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• ansvara för att den dagliga arbetsledningen av Humanas IT-support samt telefoni-support
• personalansvar för Humanas supportorganisation
• coacha, stötta och följa upp avdelningens personal i syfte att nå uppsatta mål samt skapa framgång och engagemang hos medarbetarna
• arbeta operativt med support för att upprätthålla kunskap inom området
• verka samordnande mellan övriga driftorganisation och IT-funktioner
• vara delaktig i leverantörskontakter främst inom klienthårdvara och print
• delta i ITs ledningsgrupp
• ansvara för förvaltning och utveckling av Humanas ärendehanteringssystem (Topdesk)
• ansvara för avdelningens budget, verksamhetsplan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde sker enligt överenskommelse och din placeringsort är vårt kontor i Örebro.

Vem är du?
Vi söker dig som har:
• flerårig arbetslivserfarenhet från arbete i support eller annat arbete där din generella tekniska kompetens och felsökningsförmåga kommit till användning
• God generell IT-kunskap, nätverk, AD, DNS etc.
• utbildning från universitet/högskola eller motsvarande, alternativt minst ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande
• erfarenhet av att leda personal och det är meriterande om du har varit chef inom en supportorganisation

I rollen som supportchef krävs att du är affärsmässig och resultatorienterad för att driva IT-supporten framåt. Vi ser även att du är trygg som ledare och har förmågan att kunna skapa fungerande grupper och genom dina personliga egenskaper kunna leda och utveckla medarbetare till framgångsrika och effektiva team. För att lyckas med det ser vi att du har en god kommunikations- och samarbetsförmåga, för att skapa ett välfungerande team men även för att skapa goda relationer med de supporten stöttar i sitt dagliga arbete. Att du talar och skriver på svenska och engelska är en förutsättning.

Arbetet ställer stora krav på flexibilitet, ansvarstagande och uthållighet. Du är tydlig i din kommunikation, beslutsmässig och kan hantera både stora och små frågor på ett prestigelöst sätt. Vidare har du lätt för att skapa förtroendefulla kontakter såväl inom verksamheten som med våra kunder vilket förutsätter att du har en god samarbetsförmåga. Vi ser det som en självklarhet att du arbetar utifrån Humanas värdeord; engagemang, glädje och ansvar.
B-körkort är önskvärt.

Att jobba på Humana
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Vi satsar på kompetensutveckling för våra chefer genom bland annat mentorprogram, ledarträffar, ledarutvecklingsprogram samt Humanas digitala lärportal Humana Academy.

Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana https://www.humana.se/jobb

Vad händer nu?
Under rekryteringsprocessen kan du komma att få genomgå telefonintervjuer, tester, kompetensbaserade intervjuer samt eventuellt arbetsprov. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid, etc.
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "150578".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Humana AB (org.nr 556760-8475)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Fredrik Cherin
fredrik.cherin@humana.se

Jobbnummer
7280230

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Humana AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Humana AB: