HR-specialist med arbetsmiljöinriktning till Framtidenkoncernen

Förvaltnings AB Framtiden / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Förvaltnings AB Framtiden i Göteborg

Framtidenkoncernen är Sveriges största allmännytta och ägs av Göteborgs Stad. Förvaltnings AB Framtiden är moderbolaget och genom bostadsföretagen Poseidon, Bostadsbolaget, Familjebostäder och Gårdstensbostäder förvaltar och ansvarar Framtidenkoncernen för 72 500 lägenheter i Göteborg. I koncernen ingår också Egnahemsbolaget, Framtiden Byggutveckling och Störningsjouren. Koncernens huvuduppdrag är att bygga 14 000 nya bostäder fram till 2028, renovera befintligt bestånd varsamt och långsiktigt hållbart samt öka insatser och aktiviteter för att stärka våra utvecklingsområden.


Publiceringsdatum
2018-06-28

Arbetsuppgifter
Hundratals medarbetare inom Framtidenkoncernen rör sig dagligen i olika delar av staden och arbetar på olika sätt för att öka tryggheten och säkerheten för våra hyresgäster. Medarbetarnas egen arbetsmiljö, trygghet och säkerhet är avgörande för att vi ska lyckas med våra uppdrag.

Vi söker nu en HR-specialist med arbetsmiljöinriktning!

Uppdraget består av två delar där en del innebär att arbeta som HR-generalist i Störningsjouren och stötta chefer och medarbetare i frågor inom hela HR-området. Bolaget har 55 medarbetare varav 7 chefer. I uppdraget ingår att bygga upp rutiner där det inte finns och utveckla de befintliga. Bolaget har näst intill dubblerat antal anställda de senaste åren vilket innebär att rutiner och arbetssätt kan behöva formaliseras.

Den andra och mest omfattande delen innebär att bygga upp och driva ett koncerngemensamt utbildningsprogram för en trygg och säker arbetsmiljö. Det handlar om att:

• Utveckla, samordna och säkerställa genomförandet av arbetsmiljöutbildningar inom framförallt trygghet- och säkerhet, hot och våld.

• Utveckla olika utbildningsformer så som digitalt lärande.

• Kvalitetssäkra utbildningarnas innehåll, lägga upp en långsiktig utbildningsstrategi och operativt administrera genomförandet för ca 900 medarbetare i koncernen ihop med övriga HR-funktioner i bolagen.

Tidigare har detta hanterats i respektive bolag i koncernen men gemensamma utbildningar införs nu som ett led i att arbeta mer tillsammans och resurseffektivt. I uppdraget ingår också att införa en metod för psykologisk första hjälpen så kallade "kamratstödjare" en metod utarbetad av räddningstjänsten.

Detta är en ny tjänst i koncernen vilket innebär att du ges möjlighet att vara med och påverka innehåll och utformning.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen inom personalområdet, eller annan likvärdig högskoleutbildning. Du har flera års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete där du både har agerat chefstöd och arbetat i samtliga HR-processer. Du har specifikt arbetat med arbetsmiljöfrågor och det är meriterande om du har erfarenhet av utvecklingsuppdrag inom området.

Du har förmåga och erfarenhet av att utveckla och ta fram nya idéer men kan också vara ihärdig i att operativt genomföra och hantera den administrativa delen av genomförandet.

Du har ett stort engagemang för HR-frågor och för att vara drivande och serviceinriktad gentemot de chefer du stöttar. Vi behöver dig som har förmåga att skapa goda och förtroendefulla relationer och är van att kommunicera och engagera på olika nivåer i organisationen.

För dig är det självklart att samarbeta med kollegor och andra aktörer både inom och utanför organisationen. Du har mod och professionalism att driva frågor och processer där allt inte finns tydligt beskrivet och där du själv måste hämta information och fakta och utifrån det lita på din egen förmåga och kompetens.

Organisatoriskt är din tjänst placerad i Störningsjouren direkt under VD. Som medarbetare på Störningsjouren välkomnas du till centralt belägna lokaler ett stenkast från Liseberg. Störningsjouren är ett bolag i tillväxt där allt fler koncerngemensamma funktioner placeras. Du kommer att arbeta nära koncernsäkerhetschefen och i vardagen finns bolagets trygghetskonsulenter som en kunskapskälla för att förstå hur vardagen kan se ut för våra anställda inte minst i våra utvecklingsområden. I utvecklingsuppdraget arbetar du tillsammans med koncernens HR-chef och i nära samarbete med systerbolagens HR-funktioner.

Framtidenkoncernen vill ge medarbetarna förutsättningar för ett hållbart arbetsliv där fokus ligger i att erbjuda en trygg och säker arbetsmiljö och att vara en inkluderande arbetsplats - vill du vara med och stärka dessa förutsättningar i Sveriges största allmännytta?
Det är här det händer! Välkommen med din ansökan.


ÖVRIGT
Då tjänsten publiceras under semestertider ber vi dig skicka dina frågor via mail till linda.bjork@framtiden.se alternativt återkomma per telefon från och med 6 augusti.

Vill du kika närmare på din blivande chef gå in på https://www.linkedin.com/in/sofia-g%C3%A4rdsfors-23748520/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt ök.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-15
Ange följande referens när du ansöker: A796720
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Björk linda.bjork@framtiden.se 031-773 75 66

Företag
Förvaltnings AB Framtiden

Adress
Förvaltnings AB Framtiden
Sven Hultins Plats 2
41258 Göteborg

Kontorsadress
Åvägen 40 41258 Göteborg

Jobbnummer
4227804

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Förvaltnings AB Framtiden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Förvaltnings AB Framtiden: