HR-partner sökes till Stadsmissionen i Östergötland

Linköpings Stadsmission / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings Stadsmission i Norrköping, Linköping, Motala, Vadstena, Stockholm eller i hela Sverige

Stadsmissionen är en idéburen organisation som varje dag, genom innovativt och professionellt socialt arbete, gör skillnad för människor som lever i utsatta livssituationer.

Vår drivkraft är att skapa förändring och ökad egenmakt för enskilda individer, påverka samhällsstrukturer och skapa opinion för att uppnå vår vision - ett mänskligare samhälle. Verksamheternas utformning spänner över hela det sociala arbetets bredd, från akut nödhjälp till strukturerat förändringsarbete för individ och samhälle. De samhällsproblem Stadsmissionen fokuserar på tenderar inte att minska, utan snarare öka. Vi har idag verksamhet i Linköping, Norrköping och Motala. Nu mer än någonsin behövs Stadsmissionen, vi ska därför växa och "göra mer för fler" i Östergötland.

Vi söker nu en HR-partner som vill vara med och utveckla Stadsmissionens HR-processer och arbetsgivarvarumärke under vår tillväxtresa. Vi erbjuder dig ett socialt och stimulerande arbete i ett öppet och dynamiskt klimat där ingen dag är den andra lik. Du kommer vara en del av ett HR-team bestående av HR-chef och HR-partner där vi alla är kompetensägare för olika processer. Du får möjlighet att bidra med din kompetens och ditt initiativ. Samtidigt jobbar vi tätt ihop och har ett generöst förhållningssätt där vi lär av varandra, utvecklas som individer och tillsammans som team.

OM JOBBET
I rollen som HR-partner är du huvudsaklig kompetensägare inom administrativa HR-processer så som lön, comp & ben och resursplanering. Du arbetar till stor del operativt men också konsultativt och strategiskt med processer kopplade till HR-administration. Du ansvarar för att koordinera lönefrågor och kontakten med extern löneleverantör och andra administrativa HR-system.

Stadsmissionen står inför en digitaliseringsinsats där du kommer ha en viktig roll. Som HR-partner är du med och utvecklar Stadsmissionens digitala system och HR-processer inom ditt kompetensområde genom att upprätta och utveckla policys, processer och arbetssätt. Du driver, samordnar och utvecklar våra administrativa HR-processer och digitaliseringen av dessa. Implementering och utbildning för chefer är också vara en viktig del av din roll. Arbetet innebär många olika kontaktytor och förutsätter ett brett samarbete inom HR-teamet, med andra stödfunktioner och med chefer. Utifrån verksamhetens behov kommer du följa upp administrativa HR-processer och vara en konsultativ/rådgivande partner och ge stöd till chefer.

OM DIG
Vi söker dig som är en erfaren HR-partner med generalistkunskap inom hela HR-området men har lite djupare kunskap och intresse för att utveckla administrativa HR-processer så som lön, comp & ben och resursplanering. Du brinner för HR-frågor och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Som person har du en stark egen drivkraft, du är initiativrik och arbetar lösningsfokuserat och uthålligt för att nå uppsatta mål. Du är social, prestigelös och trygg i dig själv. Du har en förmåga att skapa goda relationer och tycker om att verka i en dynamisk miljö där du får samarbeta och kommunicera med människor på olika nivåer och i olika funktioner. Du uppskattar att dels kunna vara operativ i ditt arbetssätt samtidigt som du har en förmåga att tänka strategiskt.

Vi söker dig som har:

- akademisk examen inom HR
- erfarenhet av kvalificerat arbete som HR-partner eller motsvarande.
- erfarenhet av att arbeta med lön, kollektivavtal, comp & ben
- god kunskap inom arbetsrätt
- god förståelse för den digitala utvecklingen
- god administrativ förmåga och erfarenhet av relevanta IT-system inom HR-området

Du delar Stadsmissionens värdegrund och vision om ett mänskligare samhälle och har ett intresse för jämställdhets- och mångfaldsfrågor. Vi eftersträvar en heterogen arbetsgrupp och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund och lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Urval kommer att ske löpande så välkommen med din ansökan redan idag.

Publiceringsdatum
2021-02-22

Övrig information
En utannonserad tillsvidareanställning kan vid behov föregås av en sex månaders provanställning.
I flera av våra verksamheter begär vi utdrag ur belastningsregistret inför en nyanställning

Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster

Stadsmissionen gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
75-100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Linköpings Stadsmission

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/11".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Linköpings Stadsmission

Arbetsplats
Stadsmissionen

Jobbnummer
5588156

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings Stadsmission

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings Stadsmission: