HR-konsult till enheten HR-relaterade konsulttjänster

Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Stockholm
2017-09-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-konsult till enheten HR-relaterade konsulttjänster" (publicerad 2019-05-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Stockholm, Sundbyberg, Botkyrka, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 420 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster. Statens servicecenter ska verka för att antalet anställda i staten som omfattas av myndighetens tjänster ökar. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Avdelningen konsultrelaterade tjänster består av tre enheter som erbjuder konsultstöd inom ekonomi och HR till kundmyndigheter. Enheten för HR-relaterade konsulttjänster har sedan hösten 2017 ny inriktning inom HR från att tidigare varit inriktad mot lönerelaterade tjänster. Som HR-konsult kommer du att vara delaktig i att utveckla och succesivt bygga upp enheten. Målet är att erbjuda andra myndigheter stöd inom HR-området.

HR-konsultens uppdrag utgår ifrån kundens behov av HR-stöd där arbetsuppgifterna kan vara av skiftande slag utifrån ett brett HR-perspektiv. Rollen kan innebära kortare eller längre uppdrag hos kund.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
HR-konsultrollen innebär att du kommer att ge HR-stöd till andra myndigheter. Det kan exempelvis röra sig om HR-rådgivning och specifika uppdrag som t.ex. rekrytering, stöd i arbetsmiljöfrågor och lönekartläggning. Som HR-konsult kommer du att vara ett stöd till övriga kollegor inom enheten och kan komma att ha ett HR-ansvar gentemot små kundmyndigheter.

Publiceringsdatum
2017-09-22

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen inom HR-området eller motsvarande utbildning
• Minst två års erfarenhet av statligt arbete inom HR

Dessutom är det meriterande om du har:
• Arbetat som konsult

Vidare ska du ha:
• Mycket god förmåga att arbeta självständigt
• Mycket god samarbetsförmåga och kundfokus
• Utvecklingsfokus
• Lätt att uttrycka dig i tal och skrift
• Struktur och noggrannhet i ditt arbetssätt

Övrig information
Anställningen är 100% och tillsvidare.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Resor inom arbetet kan förekomma.

Välkommen med din ansökan senast 15 oktober.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Michaela Breyer Sjöstedt , Enhetschef michaela.breyersjostedt@statenssc.se 010-4560352

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
Statens servicecenter
FE15
80171 Gävle

Kontorsadress
Statens servicecenter
FE15

Jobbnummer
3713812

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: