HR-konsult inom People & Culture till Toyota Financial Services

Ogunsen AB (publ) / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Sollentuna eller i hela Sverige

Ser du utveckling och ständiga förbättringar som en möjlighet?

Nu finns en utmärkt möjlighet för dig som har några års erfarenhet inom HR att komma till ett stort internationellt bolag där du får vara med och utveckla den interna kulturen!

SJR hjälper nu Toyota Financial Services (TFS) att hitta en HR-konsult, som kommer att ha en bred och utvecklande roll där både högt och lågt ingår. Du kommer att arbeta med diverse HR-administrativa frågor samt stötta bolagets HR-chef i det dagliga operativa HR-arbetet. Men du kommer även ha en roll där du är ansvarig för att driva och utveckla arbetet med företagets kultur, "Toyota Way of Working".

Dina uppgifter kommer bland annat att innefatta:

• Arbete i utvecklingsprojekt kring den interna kulturen

• Vara expert och guida medarbetare i grundpelarna för hur man skall arbeta på Toyota.

• Utifrån Toyota Way vägleda i arbetet med bolagets processförbättringar

• Utveckla medarbetares förmågor i Toyota Way

• Identifiera förbättringsområden inom HR och People & Culture

• Upprättande av interna rekryteringsannonser

• Preboarding & Onboarding av nya medarbetare

• Att utveckla personalhandbok och intranät

• Rapportering av KPI'er

• Vissa löneadministrativa uppgifter

• Samt delaktighet i alla förekommande HR-processer och andra administrativa uppgifter som kan förekomma på en HR-avdelning

Du kommer att rapportera till HR-chefen, och tillsammans ansvarar ni för att driva och utveckla HR-funktionen. Toyota Financial Services sitter i trivsamma och nyrenoverade lokaler i Sundbyberg. I rollen finns möjlighet till distansarbete del av veckan.

Toyota-koncernen präglas av sina värderingar där "Respect for people" och "Continuous Improvment" är grundpelare. Vi brukar säga att "innan vi bygger bilar bygger vi människor".

Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start omgående och som pågår i 12 månader. Därefter finns för rätt person stor chans till överrekrytering till Toyota Financial Services.

Vem söker vi?
Vi tror att du som söker har en examen inom HR, personalvetenskap, beteendevetenskap eller liknande, samt har några års erfarenhet av HR- orienterade uppgifter, inom People & Culture och/eller HR-administration. Det är meriterande om du även har erfarenhet av att arbeta med löneadministration, men detta är inget krav.

Som person ser vi att du är nyfiken, utåtriktad och kommunikativ. Det är viktigt att du ser vad som behöver göras och är van att ta egna initiativ. Du har inga problem med att kommunicera med eller att tala inför människor.

Du har en god systemvana, och kommunicerar utan problem på svenska och engelska.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om bolaget

Toyota Financial Services (Toyota Kreditbank GmbH, Sverige filial), är ett finansbolag som ingår i den världsomspännande koncernen Toyota Financial Services Corporation, ett helägt dotterbolag till Toyota Motor Corporation (TMC) i Japan. Vår verksamhet består av att finansiera nya och begagnade bilar, via avbetalning och leasing, sålda av Toyotas återförsäljare. TFS har systerföretag i 18 europeiska länder och 40-tal länder världen över.

Publiceringsdatum
2023-01-30

Så ansöker du
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Gustav Kendel på 076-647 16 45. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-02-24.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Kontakt
Gustav Kendel
+46 76-647 16 45

Jobbnummer
7392378

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):