HR- och lönekoordinator till marknadsledande företag - Perido AB - Ekonomiassistentjobb i Stockholm
HR- och lönekoordinator till marknadsledande företag
Perido AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm

Du blir en del av ett spännande företag! Företaget är ledande leverantör av uthyrningslösningar inom maskinområdet, både för industrier, offentlig sektor och privatpersoner. Företaget arbetar med den vinnande kombinationen av de bästa maskinerna, den bästa servicen och god kunskap inom området. Detta gör dem till ett av Europas ledande inom sin bransch med verksamheter i flera länder.

Du erbjuds en omväxlande roll! Då rollen innehåller både arbete med lönefrågor och arbetsuppgifter inom HR-området, erbjuds du en variationsrik arbetsdag där din analytiska förmåga får stort utrymme. Din kompetens inom lön kommer bli ett värdefullt bidrag i organisationen, och även om lönefunktionen är outsourcad kommer du agera kravställare och kontaktperson gentemot leverantören. Ditt siffersinne och ditt intresse för Excel samt dina grundläggande kunskaper inom arbetsrätt kommer här väl till användning.

Vad består lönedelen av? Du kommer att bistå hela organisationen med arbetsuppgifter inom områdena löner, pensioner och försäkringar. Lönefunktionen är outsourcad men du kommer att agera support kring dessa frågor, vilket kräver att du har god förståelse för löneflödet. Utifrån din kompetens kommer du vara en viktig resurs för framtida lönerutiner och processer vilket gör att du är med i den spännande utvecklingen av företagets HR-funktion.

Vad består HR-delen av? Du kommer att stötta några av företagets HR Business Partners med en rad utvecklande arbetsuppgifter. Det rör sig om att sköta uppdateringar i HR-system, hantera frågor kring kollektivavtalstolkningar och arbetsrätt. Du svarar på olika rapportbehov från organisationen då du sammanställer KPI:er, skapar månadsrapporter och bonusberäkningar samt bygger strukturer och uppdateringar för medarbetarundersökningar. Du kommer få jobba med HR-administration kring olika kollektivavtal; både mot tjänstemän och arbetare och i anslutning till rekryteringsprocesser skriver du annonser och administrerar inkomna ansökningar.

Din inställning är det viktigaste! Här efterfrågas en strukturerad och analytisk person som har ett genuint intresse för både siffror och HR-frågor. Du är servicemedveten med god förmåga att möta människor i olika situationer. Du trivs i en roll där du får ta egna initiativ samt hantera många komplexa arbetsuppgifter parallellt - här kommer din förmåga att skapa ordning och struktur väl till användning. Vi ser att du som söker har tidigare erfarenhet av löneadministration och har ett intresse av att bygga vidare dina kunskaper inom HR. Men det viktigaste av allt är att du har en vilja att lära dig och en stor nyfikenhet, det kommer att väga tungt i den här rekryteringsprocessen!
Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval sker löpande!

Publiceringsdatum
2018-05-07

Kravprofil för detta jobb
* Relevant eftergymnasial utbildning alternativt arbetslivserfarenhet som anses likvärdig
* Mycket god förståelse för lönehantering
* Goda kunskaper i Office-paketet med intresse för Excel
* Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande
* Erfarenhet från bygg- och industribranschen
* Körkort och tillgång till bil

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, kontorstider med flexmöjligheter. Konsultuppdrag i ett år med chans till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Har du kompetenser inom lön och vill utöka dina kunskaper inom HR? Vår kund, som är ledande inom uthyrningslösningar av maskiner, är i behov av förstärkning i form av en HR- och lönekoordinator. Läs vidare för att ta reda på vad som gör den här tjänsten tillräckligt intressant att byta jobb för!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30044 i ämnesraden.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-06
Ange följande referens när du ansöker: 30044
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinav 15, 8 tr

Jobbnummer
4130080

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: