HR strateg inriktad på strategisk ledarutveckling - Telge AB

Telge (i Södertälje) AB / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telge (i Södertälje) AB i Södertälje, Sundbyberg, Stockholm eller i hela Sverige

Vågar du välja frihet och ansvar? Vill du vara med och skapa en HR-funktion som verkligen stödjer verksamheten och säkerställer att vi står stadigt rustande för både nuvarande och framtida utmaningar inom HR-området? Nu söker vi dig som brinner för ett utvecklingsorienterat och modernt HR-arbete och som vill ta ansvar för vår fortsatta utveckling av Telges ledarskap. Vågar vi välja varandra?



Som HR-strateg på Telge ingår du i koncernens centrala HR-avdelning bestående av fem ytterligare HR-strateger och en HR-koordinator, som samtliga rapporterar till koncernens HR-direktör. Våra övergripande, gemensamma mål för avdelningen är att utveckla koncernens HR-strategier samt att tillhandahålla ett professionellt HR-stöd åt våra dotterbolag. Fokus de närmaste åren kommer att ligga på utvecklingen av Telges arbetsgivarvarumärke, koncernens Compensation & Benefit-processer, ledarskapsutveckling, kompetensförsörjning och inte minst fortsatt digitalisering.

• Christina Osswald, HR-direktör Telge AB

Arbetsuppgifter och ansvar Som HR-strateg har du HR-ansvaret för ett av koncernens bolag, där du ingår i bolagets ledningsgrupp och tillsammans med bolagets chefer ansvarar för att attrahera, rekrytera, behålla och utveckla bolagens medarbetare. Du arbetar konsultativt och affärsinriktat inom hela HR-området med både operativa och strategiska frågor och blir en mycket viktig resurs i arbetet med att säkra företagens framtida konkurrenskraft och att sprida våra värderingar och attityder.

I rollen ligger även ett koncernövergripande ansvar för vårt ledarskap med ett strategiskt ansvar för koncernens ledarskapsfrågor. En av våra viktigaste frågor är att fortsätta utveckla vårt ledarskap, som en del i att skapa ännu bättre förutsättningar att vara en attraktiv arbetsplats och säkra vår ledarförsörjning på sikt. Som ansvarig för våra ledarskapsfrågor vidareutvecklar du våra policys och riktlinjer, tar fram utbildningar inom chefsområdet samt fungerar som sakkunnig. Vad gäller ledarskapet så har vi kommit en bra bit på väg och vi har en bra grund, så här blir en stor del av fokus på att implementera och skapa en tydlighet i hela organisationen. Självklart ser vi gärna att du spänner bågen ytterligare och jobbar med att höja nivån även här.

Den här tjänsten är tillsvidare med tillträde så snart som möjligt.

Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För att vara aktuell för den här rollen behöver du ha relevant akademisk utbildning inom HR eller motsvarande tillsammans med flerårig erfarenhet av brett kvalificerat HR-arbete, där du arbetat såväl operativt som strategiskt. Då tjänsten innefattar ett koncernövergripande ansvar för vår ledarutveckling behöver du ha erfarenhet från att driva ett sådant arbete, från vision till implementation. Vi ser det som meriterande om du har djupare kunskap inom ledarfrågor men det är inte ett krav så länge du har god grundkunskap och intresse för frågorna. Som person är du förändringsbenägen, drivande och affärsmässig samt har god förmåga att se andras behov och samarbeta. Självklart behöver du känna igen dig i Telges kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig. Mycket bra svenska i tal och skrift behövs också för den här tjänsten.



Vi är Telge AB Telge AB är moderbolaget i Telgekoncernen. Här samlar vi kompetenser inom strategisk ledning, HR, ekonomi, kommunikation, kvalitet och miljö, IT och inre service. Här finns också våra egna stödtjänster - Telge Affärsstöd. Vi är ett viktigt strategiskt och operativt stöd till våra dotterbolag så att de kan ägna sig åt det de kan bäst - sin kärnaffär.

Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Då vi arbetar med löpande urval är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart du kan, men senast 30 september 2022.

Ta kontakt I den här rekryteringen samarbetar Telge med Jefferson Wells. Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Magnusson på 076-780 68 64. Fackliga kontaktpersoner på Telge är Sanne-Liv Olsen för Vision, och Magnus Enderin för SACO, du når båda på 08-550 220 00.

Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, energi, nät, tillväxt, återvinning, hamn och inköp. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.

Varaktighet, arbetstid
enl ök enl ök

Publiceringsdatum
2022-08-30

Ersättning
enl ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Telge (I Södertälje) AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telge (I Södertälje) AB (org.nr 556307-6867), http://www.telge.se

Arbetsplats
Telge AB

Jobbnummer
6932199

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telge (i Södertälje) AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telge (i Södertälje) AB: