HR Business Partner som vill jobba 50%

SJR / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi hjälper vår kund Vanderbilt Industries som är världsledande inom toppmodern säkerhetsteknik och innovation i denna konsulttillsättning. Du som får uppdraget harstor möjlighet att bli överrekryterad efter de inledande 6 månaderna som uppdraget gäller.

Är du en självstyrande person med god prioriteringsförmåga? Har du jobbat som HR administratör eller HR generalist och är redo att ta nästa steg i din karriär? Då har vi en tjänst för dig!

Vi söker en HR business partner på 50% till Vanderbilt Industries kontor i Solna. Du kommer ha ditt eget kontor och arbetstider är flexibla. Du kommer arbeta brett och stötta chefer i olika personalfrågor. För att vara aktuell för denna spännande tjänst krävs att du har minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet inom HR. Utöver detta behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska, då den mesta kommunikationen sker på engelska i såväl tal som skrift.

Omfattning:

Konsultuppdrag via SJR på deltid 50% i 6 månadermed start under hösten2018.

Publiceringsdatum
2018-08-09

Dina arbetsuppgifter
I din roll som HR business partner kommer du jobba brett med HR-frågor och coacha samt stötta chefer i hela Norden. Du kommer stödja cheferna med utveckling, lönerevision, policy, förmåner och arbetsmiljö. Företaget har 4 HR business partners i Europa men du kommer sitta själv i Sverige. I den här positionen krävs att du har bra prioriteringsförmåga och är självstyrande. Resor inom Europa förekommer och du behöver därför ha ett giltigt pass. I denna rollen förekommer det även administration som du behöver tycka om i viss mån.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Koordinera och stödja management-utveckling, successionsplanering och utbildning

• Stödja payroll med löneinput, vara delaktig i lönerevision och uppdatera diverse HR relaterade styrdokument.

• Stödja i olika HR-relaterade ärenden, till exempel: företagsförmåner, policy, rehabilitering och facklig förhandling

• Ansvarig för systemadministration och rapportering

Kvalifikationer
Här behöver du:

• Avklarad universitets- eller högskoleutbildning och/eller kurser inom personal eller likvärdigt område
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet som exempelvis HR generalist eller HR administratör

• Väldigt god svenska och engelska i såväl tal som skrift, kunskaper inom övriga nordiska språk är meriterande

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Eftersom du kommer sitta själv i Sverige krävs det att du till mycket stor del ärsjälvstyrande. Du har lätt att skapa relationer då företaget har cirka 30 anställda i Sverige och har en familjär atmosfär. Du har lätt att lära nya system och inte bli uttråkad av systemadministration eller rapportering då en del sådant förekommer. Dessutom har du även bra kommunikations- och samarbetsförmåga. Låter det här som du? Då kommer du vara en uppskattad kollega hos Vanderbilt Industries!

Så ansöker du
I denna konsulttillsättning samarbetarVanderbilt Industriesmed SJR. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka in din ansökan snarast. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Du söker tjänsten via www.sjr.se (http://www.sjr.se/). Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Andreas Klingensjöpå 076-6471648. Välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank,Finans samt HR. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Varaktighet, arbetstid
Deltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Andreas Klingensjö andreas.klingensjo@sjr.se

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
4282173

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: