Högsta förvaltningsdomstolen söker en IT-intresserad vaktmästare

Högsta förvaltningsdomstolen / Vaktmästarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vaktmästarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Högsta förvaltningsdomstolen i Stockholm

Arbetsplatsbeskrivning
Högsta förvaltningsdomstolen är högsta instans bland de allmänna förvaltningsdomstolarna.

Huvuduppgiften är att skapa prejudikat, det vill säga avgöranden som vägleder domstolar och myndigheter i hur gällande rätt ska tolkas och tillämpas.

I Högsta förvaltningsdomstolen förekommer många olika slags mål. Vanligast förekommande mål är sociala mål och mål om skatt och socialförsäkring.

Drygt 80 personer arbetar vid domstolen. Organisationen består av justitieråden, tre beredningsenheter och en administrativ enhet.

Högsta förvaltningsdomstolens lokaler är vackert och centralt belägna i historiska byggnader på Riddarholmen i Stockholm.

Publiceringsdatum
2018-10-05

Dina arbetsuppgifter
Som vaktmästare har du och dina två kolleger många varierande arbetsuppgifter. Tillsammans svarar ni för posthantering, kopiering, telefonpassning och kontakter med besökare till domstolen, leverantörer och fastighetsägaren. I arbetsuppgifterna ingår även inköp, godsmottagning, hantering av larm, lokaltillsyn samt viss möblering.

Tillsammans med domstolens driftansvariga ska du även sköta IT- och tekniksupport till domstolens medarbetare. Det innebär t.ex. användarsupport (administration av behörigheter och åtkomster, installation av hårdvara och programvaror samt felsökning), hanteringar av felanmälningar till Domstolsverkets IT-support, byte av trasig eller gammal utrustning, kabeldragningar, flytt av utrustning och felanmälan av skrivare.

Organisatoriskt tillhör vaktmästeriet den administrativa enheten vars uppgift är att sköta administrationen på domstolen och stödja den beredande och dömande verksamheten. Enheten har också till uppgift att tillhandahålla service åt allmänheten.

Kvalifikationer
Vi söker en IT-intresserad person som är serviceinriktad, lösningsorienterad, flexibel och som vill jobba praktiskt.

Du ska ha mycket goda kunskaper i Windows 7, Windows 10 och Officepaketet samt i skrivarhantering exempelvis s.k. "Print On Demand/Follow-me-Print" och generell felsökning av skrivare. Kunskaper i AD, Exchange och AV-teknik är önskvärda men inget krav.

Du bör ha ett par års erfarenhet av support i första linjen via telefon och mail och erfarenhet av support på plats hos användare i vanligt förekommande fel- och funktionsfrågor av programvaror.

Som person är du bra på att arbeta både självständigt och i grupp. Du tar ansvar och kan själv se vad som behöver göras inom ramen för uppdraget. Eftersom det är ett rörligt arbete som ibland innefattar lyft är du i god fysisk kondition.

Det är också viktigt att du har god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och att du behärskar engelska i tal.

För att trivas med jobbet ska du tycka om att arbeta i en liten grupp med gemensamt ansvar. Av den anledningen lägger vi vid rekryteringen stor vikt vid dina personliga egenskaper och din dokumenterat goda samarbetsförmåga och arbetskapacitet.

Varaktighet, arbetstid
100%. Inledande provanställning om sex månader. Tillträde: Efter överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-26
Ange följande referens när du ansöker: HFD 2018-513
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristina Ulgemo, chefsadministratör 08-56167600
Jonas Granström, driftansvarig 08-56167600
Charlotte Arpi Arlborg, expeditionsvaktmästare 08-56167600

Företag
Högsta förvaltningsdomstolen

Adress
Högsta förvaltningsdomstolen
Box 2293
10317 Stockholm

Kontorsadress
Box 2293

Jobbnummer
4386483

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Högsta förvaltningsdomstolen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Högsta förvaltningsdomstolen: