Handledare Oxelösund och Nyköping

Radix Kompetens AB / Personaltjänstemannajobb / Oxelösund
2018-04-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handledare Oxelösund och Nyköping" (publicerad 2018-05-02) ⬅️


Visa alla personaltjänstemannajobb i Oxelösund, Nyköping, Trosa, Gnesta, Söderköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Radix Kompetens AB i Oxelösund, Nyköping, Norrköping, Katrineholm, Södertälje eller i hela Sverige

Radix Kompetens skapar resultat genom välutvecklade koncept och lång erfarenhet. Vi vägleder individen till förbättrad livskvalitet. Vi vet att en trivsam och kreativ arbetsplats är vägen dit.
Radix Kompetens är en aktiv och innovativ partner till institutioner, företag och organisationer i behov av att erbjuda stöd och utbildning till individer på väg till arbete.

Radix Kompetens är i behov av att förstärka organisationen med en handledare inom tjänsten Stöd och matchning. Målet med tjänsten är att hjälpa våra deltagare att komma till arbete eller utbildning på kortast möjliga tid.

Vi söker dig som är redo att stötta deltagarna i deras arbetssökande med hjälp av olika verktyg samt bidra med positiv energi. Det är en bred grupp arbetssökande, det är därför viktigt att du är flexibel och har god förståelse för olika deltagares situation och bakgrund. Du vill göra skillnad!

VARFÖR ÄR DETTA DITT NYA DRÖMJOBB?

Du har ett coachande förhållningssätt med förmåga att lyfta fram människors bästa sidor. Huvudsakligt fokus ligger självklart på våra deltagare, det görs bland annat genom kartläggning av deltagares kompetens, yrkesområden, utbildning, färdigheter och mål. Deltagarna får personliga samtal, individuell matchning och du som handledare är aktivt deltagande och stödjande i våra deltagares sökprocesser. Du har ett stort ansvarstagande och har möjlighet att påverka och vidareutveckla kontoren i Nyköping och Oxelösund. Som person är du framåt och drivande, tycker om att nätverka och är duktig på att skapa nya kontakter som hjälper våra deltagare vidare till jobb eller utbildning. Dokumentation och rapportering är inte främmande för dig och är något du trivs att växla ditt aktiva arbete med.

TILL DENNA TJÄNST SÖKER VI DIG SOM:

Innehar minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.

Har en arbetslivserfarenhet på två år eller mer motsvarande heltid under de senaste fem åren.

Alternativt har du minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå samt minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrke eller arbetsuppgifter enligt nedan:

Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, Studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi, karriärvägledning.

Generella kompetenskrav:

• Förmåga att kommunicera tydligt på svenska och engelska i tal och skrift. Mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade ordbehandlings- och prestationsprogram, e-post samt Internet.

I DENNA TJÄNST SER VI GÄRNA ATT DU:

Är utåtriktad och har en säljande profil och ett stort kontaktnät. Vidare har du bred kunskap om olika branscher och yrkesområden samt aktuell kunskap om arbetsmarknadens behov och efterfrågan, både övergripande och lokalt.

Har körkort och tillgång till bil, då resor mellan kontoren ingår i tjänsten.

Det är meriterande om du behärskar flera språk gärna arabiska, somaliska och/eller tigrinja, dock inte nödvändigt då vi har tillgång till anställda språkstödjare.

Har positiv energi och stort engagemang är viktigt för att du ska trivas i rollen. Vidare behövs målmedvetenhet och ett strukturerat tänkande för att nå uppsatta mål.

Vi ser fram emot att ha dig i vårt team!

INTRESSERAD?

Då är du varmt välkommen med din ansökan innehållandes CV och personligt brev, där du tydligt motiverar vad som driver och lockar dig i ovanstående tjänst. Bifoga gärna examensbevis eller ladokutdrag. Vid eventuella frågor kontakta oss per e-post: linnea.palmkvist@radixab.se

Placeringsort och omfattning: 50% Oxelösund och 50% Nyköping

Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan snarast. Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till rekryteringskanaler och undanbeder oss därför kontakt med rekryteringsföretag, säljare av annonsplats och liknande.

Radix Kompetens är ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som kreativitet, samarbetsförmåga och vilja att utveckla verksamheten.

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2018-04-24

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Radix Kompetens AB

Adress
Radix Kompetens AB
Stenyxegatan 25 C
21376 Malmö

Kontorsadress
Stenyxegatan 25 C

Jobbnummer
4105100

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Radix Kompetens AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Radix Kompetens AB: