Handledare med utökat ledaransvar

Radix Kompetens AB / Personaltjänstemannajobb / Hallstahammar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla personaltjänstemannajobb i Hallstahammar, Surahammar, Köping, Västerås, Kungsör eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Radix Kompetens AB i Hallstahammar, Köping, Västerås, Eskilstuna, Sala eller i hela Sverige

Radix Kompetens skapar resultat genom välutvecklade koncept och lång erfarenhet. Vi vägleder individen till förbättrad livskvalitet. Vi vet att en trivsam och kreativ arbetsplats är vägen dit.
Radix Kompetens är en aktiv och innovativ partner till institutioner, företag och organisationer i behov av att erbjuda stöd och utbildning till individer på väg till arbete.

Radix Kompetens är i en expansiv fas och i behov av att förstärka organisationen med en handledare inom tjänsten Stöd och matchning, som gärna vill ha lite mer ansvar. Målet med tjänsten är att hjälpa våra deltagare att komma till arbete eller utbildning på kortast möjliga tid.

Vi söker dig som är redo att stötta deltagarna i deras arbetssökande med hjälp av olika verktyg samt bidra med positiv energi. Det är en bred grupp arbetssökande, det är därför viktigt att du är flexibel och har god förståelse för olika deltagares situation och bakgrund. Du vill göra skillnad!

ARBETSUPPGIFTERNA OMFATTAR:

• Kartläggning av deltagares kompetens, yrkesområden, utbildning, färdigheter och mål.
• Personliga samtal, individuell matchning, aktivt deltagande och stödjande i sökprocesser
• Planera och anordna studiebesök, upplysa om generella samhällsinformation. Målet med tjänsten är att hjälpa våra deltagare att komma till arbete eller utbildning på kortast möjliga tid.
• Dokumentation och rapportering.
• Arbetsledning i löpande drift i samråd med områdesansvarig
• Schemaläggning
• Säkerställa kvalité enligt avtal
• Kostnadskontroll och delta i prognosarbetet
• Vecko- och månadsrapportering
• Planera och genomföra APT/Veckomöten
• Verka som samordnare mot kund
• Att vara serviceminded gällande att kunder, medarbetare och deltagare ska känna sig nöjda
• Att vara uppmärksam på medarbetarnas trivsel

TILL DENNA TJÄNST SÖKER VI DIG SOM:

• Innehar minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledare, företagsekonomi, arbetspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Har en arbetslivserfarenhet på två år eller mer motsvarande heltid under de senaste fem åren.
• Alternativt minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat samt minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrke eller arbetsuppgifter enligt nedan: Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, Studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi, karriärvägledning.
• Har erfarenhet av at arbeta med administration och/eller ekonomi
• Har erfarenhet av att arbeta med och följas upp mot uppställda mål
• Förmåga att kommunicera tydligt på svenska och engelska i tal och skrift.
• Har mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade ordbehandlings- och prestationsprogram, e-post samt Internet.

I DENNA TJÄNST SER VI GÄRNA ATT DU HAR:

• Bred kunskap om olika branscher och yrkesområden samt aktuell kunskap om arbetsmarknadens behov och efterfrågan, både övergripande och lokalt.
• Erfarenhet av att leda andra
• Erfarenhet av arbete inom branschen kompletterande aktörer
• Erfarenhet av personal-, budget- och arbetsmiljöansvar
• Lyhördhet - kan ta in flera perspektiv i en bedömning
• En förmåga att engagera andra mot samma mål
• Egenskaper som stresstålig, gillar förändringsarbete och utvecklingsarbeten. Du är flexibel, lösningsorienterad där du alltid har ett leende och energi för att genomföra ditt arbete.
• Förmåga att kommunicera tydligt på arabiska i tal och skrift.

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning är betydande! Du rapporterar till områdeschefen och ingår i dennes ledningsgrupp.

INTRESSERAD?

Då är du välkommen med din ansökan innehållandes CV och personlig brev, där du tydligt motiverar vad som driver och lockar dig i ovanstående tjänst. Vid eventuella frågor kontakta oss per e-post: asa.jorgensen@radixab.se

Placeringsort: Fagersta eller Hallstahammar

Omfattning: 100 % Tillsvidare - med sex månaders provanställning. Teamledare rollen är en tilläggsroll på 20 % -50 % utifrån behov enligt överenskommelse med områdesansvarig.

Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan snarast. Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till rekryteringskanaler och undanbeder oss därför kontakt med rekryteringsföretag, säljare av annonsplats och liknande.

Radix Kompetens är ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som kreativitet, samarbetsförmåga och vilja att utveckla verksamheten.

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2017-07-31

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Radix Kompetens AB

Adress
Radix Kompetens AB
Stenyxegatan 25 C
21376 Malmö

Kontorsadress
Stenyxegatan 25 C

Jobbnummer
3620240

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Radix Kompetens AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Radix Kompetens AB: