Handläggare till sekretariatet, Stockholm

Polismyndigheten - Norrmalm - Agnega / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten - Norrmalm - Agnega i Stockholm, Eskilstuna eller i hela Sverige

Beskrivning av arbetsplats
Rikspolischefens kansli, RPCK, ansvarar för stöd och strategisk rådgivning till rikspolischefen. RPCK koordinerar avdelningarna i syfte att stärka Polismyndighetens samlade förmåga till strategisk samordning och är även myndighetens kontaktpunkt mot Regeringskansliet.

Kansliet består av de organisatoriska enheterna sekretariatet och strategisk analys och omvärld. I avdelningen ingår även administrativt en organisatorisk enhet för tillsyn som rapporterar direkt till rikspolischefen. Rikspolischefens kansli har totalt 35 anställda.

Publiceringsdatum
2020-09-15

Dina arbetsuppgifter
Som handläggare är du ett professionellt stöd och behjälplig i frågor inom sekretariatets ansvarsområde. Vi söker dig som har stor känsla för kvalitet och service samt trivs att arbeta förändrings- och resultatinriktat i en miljö med snabba omväxlingar, i en roll med kontaktytor med intressenter inom och utanför myndigheten. Du kommer att arbeta både självständigt och nära tillsammans med övriga kollegor.

I dina arbetsuppgifter ingår det att:
• bevaka funktionsbrevlådans inkommande frågor/beställningar
• administrera möten i form av bokningar, skriva minnesanteckningar m.m.
• arbeta med sammanställningar och uppföljningar
• arbeta med avdelningens internkommunikation bl.a. genom intranätet
• kopiera underlag och ta fram presentationsmaterial, bokning av lokaler och konferenser

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• för funktionen relevant akademisk utbildning
• minst 3 års aktuell erfarenhet av arbete inom administrativt ledningsstöd god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift
• mycket god kunskaper i Office-paketets alla delar

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• god kännedom om statsförvaltningen
• god kännedom om polisen som organisation
• goda kunskaper om ärendehantering
• mycket goda kunskaper av digitala verktyg

Därför söker vi dig som:
är ansvarstagande, serviceinriktad och noggrann samt lyhörd för verksamhetens behov. Du är van att ta egna initiativ och kan arbeta med hög tidspress. Du har ett flexibelt förhållningssätt och god samarbetsförmåga. Du agerar med gott omdöme och med integritet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontakt
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Eva Brandtell, tel 010-563 78 03
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Ninwa Youssef, mejl ninwa.youssef@polisen.se.

Fackliga företrädare

Facklig kontakt


• SACO: Fredrik Bergh, tel 010-563 91 37
• Polisförbundet: Sofia Ask, tel 010-563 87 10
• Fackförbundet ST: Johan Gertz, tel 010-567 70 92
• Seko Polisen: Karna Tillheden, tel 010-561 66 27

Övrig information:
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare, rikspolischefenskansli

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 18 september 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A509.097/2020 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med ref.nr A509.097/2020 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-09-18

Adress
Polismyndigheten - Norrmalm - Agnega
Norra Agnegatan 33-37
11229 Stockholm

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A509.097/2020".

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Norra Agnegatan 33-37 (visa karta)
112 29  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: jobb.na@polisen.se

Arbetsplats
Polismyndigheten - Norrmalm - Agnega

Jobbnummer
5360392

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten - Norrmalm - Agnega

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten - Norrmalm - Agnega: