Handläggare till RK Service, Kommittéservice - Regeringskansliet - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm
Handläggare till RK Service, Kommittéservice
Regeringskansliet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Regeringskansliet i Stockholm

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess uppgift att styra riket och förverkliga sin politik. Medarbetarna i Regeringskansliet bistår regeringen med att utreda olika frågor, styra myndigheterna och ta fram underlag till beslut. Myndigheten består av Statsrådsberedningen, de elva departementen och Förvaltningsavdelningen. I Regeringskansliet arbetar cirka 4300 personer, varav knappt 600 utomlands. Cirka 200 personer är politiskt tillsatta. Regeringskansliet erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.

Regeringen tillsätter varje år ett hundratal utredningar för att få olika frågor eller problemområden grundligt belysta. Utredningarna lämnar sina förslag i betänkanden som publiceras i serien Statens offentliga utredningar (SOU).

Kommittéservice är den sektion inom Regeringskansliet som har till uppgift att skapa förutsättningar för kommittéer och utredningar så att de kan producera väl underbyggda rapporter och lagförslag. Detta gör sektionen genom att erbjuda administrativt stöd, utbildning för kommittéanställda samt ett nätverk för kvalitativt stöd i utredningsprocessen. Kommittéservice ansvarar för den kontinuerliga utvecklingen av arbetsformer och infrastruktur inom kommittéväsendet.

Arbetsuppgifterna innebär att du är ett stöd till sektionsledningen, ansvarar för handläggande av ärenden och att du leder projekt. I dina arbetsuppgifter ingår även ansvar för kommittéservices utbildning av nyanställda utredningssekreterare. Arbetet är omväxlande och uppgifterna hanteras såväl enskilt som i grupper där du oftast är den som ansvarar för att projektet genomförs. Vi lägger därför stor vikt vid att du är ansvarstagande och drivande samt att du kan arbeta självständigt. Arbetet innebär att du arbetar nära chefer, andra handläggare och administarörerna på sektionen. Du kommer även att vara i kontakt med de ca 300 kommittéanställda som sitter i våra lokaler och med de personer på departementen som arbetar med kommittéväsendet.

Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet från projektledning. Vi tror att du har erfarenhet av andra arbetsplatser där projektarbete är en etablerad arbetsform och där strukturerat och processinriktat arbetssätt används. Du ska ha minst två års erfarenhet av handläggande arbete. Vi ser att du har relevant högskoleutbildning, att du har goda datakunskaper i allmänhet och speciellt i MS Office 2010.

Som person är du noggrann, ansvarsfull och strukturerad. Du ska vara flexibel och snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsuppgifter och rutiner, samt van att ställa om och växla mellan olika arbetsuppgifter. Du har mycket god förmåga att kunna skilja ut delarna ur helheten utan att förlora helhetsperspektivet. Det är även viktigt att du kan uttrycka dig väl i text.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Då den här tjänsten är mycket utåtriktad är det ett krav att du har en utpräglad servicekänsla, har lätt att ta människor och tycker att det är stimulerande med personliga möten. Du besitter en god förmåga att uppfatta behov, ta initiativ och finna bra lösningar trots att du stundvis arbetar under stressiga omständigheter. Du är bra på att skapa goda relationer och du bemöter våra kunder på ett professionellt sätt.

Anställningen är ett vikariat på 24 månader med eventuell möjlighet till tillsvidareanställning, tillträde snarast enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Den sökande kan komma att genomgå en registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen 1996:627 innan en eventuell anställning.

Fackliga företrädare är Lovisa Ljunggren för ST och Stefan Kriig för SACO. Båda nås via växeln på tel. 08-405 10 00. Facklig företrädare för SEKO är Isabell Johansson som nås på telefon 08-791 42 15.

Du ansöker genom att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg. Fyll i formuläret, bifoga CV och personligt brev. Sista dag för att registrera ansökan är den 29 juli 2012. Observera att kommunikationen under rekryteringen till stor del kan komma att ske via e-post.

Förvaltningsavdelningen är Regeringskansliets gemensamma resurs och ansvarar för departementsövergripande förvaltningsfrågor. Vi är ca 600 anställda med en bred och skiftande kompetens som hanterar bland annat förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, IT-stöd, arkiv och diarier, bibliotek samt information och kommunikation. Förvaltningsavdelningen ansvarar även för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

RK Service är en av enheterna inom Förvaltningsavdelningen med ansvarar att ge stöd och service åt övriga Regeringskansliet. Enheten består av ca 170 personer fördelade på fem sektioner; Telefoni, Lokalvård, Närservice, Fastighet och Kommittéservice.

Publiceringsdatum
2012-06-27

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anne-Marie Chernström, Sektionschef, 070-508 39 11
Gunilla Lundberg, Personalhandläggare, 08-405 24 51

Företag
Regeringskansliet

Adress
Regeringskansliet

Jobbnummer
1282720

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet: