Handläggare/projektledare till Post- och telestyrelsen

Post- och Telestyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Post- och Telestyrelsen i Stockholm, Haninge, Malmö, Kiruna eller i hela Sverige

Vill du arbeta för att underlätta vardagen för personer med funktionsnedsättning via innovativa kommunikationslösningar? Är du dessutom utåtriktad och gillar att samverka med olika organisationer? Då kan du vara den vi söker!

PTS arbetar för att alla ska ha tillgång till bra telefoni, bredband och post. Hos oss får du verka i en innovativ och kreativ miljö, med uppgifter som präglas av den snabba teknikutvecklingen. Vi strävar efter att vara en av Sveriges bästa arbetsgivare, och har på senare år tilldelats utmärkelser som kvitto på vårt arbete.

Till avdelningen för samhällsfrågor rekryteras nu en handläggare/projektledare till enheten för inkluderande it och telefoni.

Vad ska jag arbeta med?
Arbetsuppgifterna blir att arbeta med enhetens uppdrag inom området elektronisk kommunikation och post för personer med funktionsnedsättning och andra grupper med särskilda behov. Enhetens huvudsakliga inriktningar i arbetet består i att kartlägga och skaffa sig kunskaper om behov och hinder, upphandla samhällsviktiga tjänster, finansiera utvecklingsprojekt, samt ge vägledning och kunskapsstöd inom området. Det innebär bland annat följande arbetsuppgifter:

• planera och driva enhetens arbete med vägledning och kunskapsstöd samt utveckla arbetsmetoder för detta arbete
• bidra till enhetens strategiska och praktiska arbete så att enhetens arbete bildar en helhet
• planera och genomföra aktiviteter som syftar till att sprida kunskaper om och möjligheter med tillgänglighet och användbarhet inom området elektronisk kommunikation och post; såväl gentemot offentliga som privata aktörer och verksamheter
• hålla presentationer, leda möten, hålla utbildningar samt delta i relevanta nätverksträffar
• medverka i regeringsuppdrag,
• löpande hålla kontakt och samverka med myndigheter, intresseorganisationer och andra aktörer
• följa utvecklingen på marknaderna för elektronisk kommunikation.
• medverka och representera PTS i nationella och internationella sammanhang

Var på PTS ska jag jobba?
Inom telekomområdet föds ständigt nya idéer och utvecklingen går mycket snabbt. Mitt i den verkligheten befinner sig PTS och avdelningen för samhällsfrågor. Avdelningen för samhällsfrågor ansvarar för PTS arbete med att skapa goda förutsättningar för konsumenterna inom området elektronisk kommunikation. Eftersom verksamheten i stor grad styrs av den politik regeringen fastställt inom telekomområdet innebär arbetet i mångt och mycket att påverka utvecklingen och bidra till samhällsnytta.

Enheten för inkluderande it och telefoni har som uppgift att se till att viktiga tjänster inom områdena elektronisk kommunikation och post finns tillgängliga för personer med funktionsnedsättning. En del i enhetens arbete är att finansiera utvecklingsprojekt inom it och elektronisk kommunikation.

Vem söker vi?
Vi söker dig med

• högskoleutbildning, företrädesvis inom teknik (IKT)
• goda kunskaper om webbtillgänglighet, innefattande relevant reglering och standarder
• mycket god kommunikativ förmåga, t.ex. kring att uttrycka dig enkelt och pedagogiskt i tal och skrift, såväl på svenska som engelska

Meriterande är erfarenhet av arbete i projektform samt främjandearbete. Dessutom är det meriterande med kunskaper om behov och förutsättningar för de målgrupper som PTS verksamhet riktar sig till, dvs. personer med olika funktionsnedsättningar samt andra grupper med särskilda behov på området, exempelvis äldre.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du drivande, initiativrik och analytisk. Du är utåtriktad, har mycket god samarbetsförmåga och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbetsområden.

Hur är det att jobba på PTS?
Hos oss får du jobba på en modern myndighet med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället. Vi är angelägna om att våra medarbetare mår bra och har förutsättningar att uppnå goda arbetsresultat. Därför tar vi väl hand om dig och låter dig tidigt få ansvar och växa.

För att bidra till vår kultur värdesätts förmågor kring flexibilitet, initiativrikedom och samarbete. Vi kan på så sätt utveckla verksamheten och trivas ihop, vilket är en förutsättning för att uppnå vår målsättning att vara en av Sveriges bästa arbetsplatser.

Friskvård är en del av arbetet och en god balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss.

För mer information kontakta enhetschef Peter von Wowern, 08-678 56 26 eller HR-specialist Johan Gustavsson, tel. 08-678 58 11.

Fackliga kontaktpersoner nås på saco@pts.se och st@pts.se.

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.

Publiceringsdatum
2018-04-03

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-15
Ange följande referens när du ansöker: 18-2821

Företag
Post- och Telestyrelsen

Adress
Post- och Telestyrelsen
Box 5398
10249 STOCKHOLM

Kontorsadress
Valhallavägen 117

Jobbnummer
4057765

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Post- och Telestyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Post- och Telestyrelsen: