Handläggare med inriktning mervärdesskatt till storföretagsenhet

Skatteverket / Juristjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Malmö, Lund, Helsingborg, Ängelholm, Simrishamn eller i hela Sverige

Vill du utvecklas inom området mervärdesskatt och vara med och skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Som handläggare med inriktning mervärdesskatt får du ett omväxlande och lärorikt arbete som innebär att du kommer att ha varierande administrativa uppgifter och ärendehantering med många kontakter.



Om jobbet

Du arbetar främst med grundhantering av lämnade momsdeklarationer och periodiska sammanställningar, som t.ex. formella fel, förseningsavgifter och omprövningsärenden. De ärenden som du handlägger kan variera i omfattning och komplexitet. Handläggningen innebär bl.a. att du analyserar och bedömer olika typer av underlag. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning av underlaget och fattar beslut. Vissa ärenden är enkla och snabba medan andra tar mer tid. Viss systemvård av interna system och även skattekontoutbetalningar förekommer i rollen. Du kommer även vara delaktig i vår ärendejour.

Du planerar din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet innebär många kontakter, exempelvis med företag och andra myndigheter. Du har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.

Du tillhör Storföretagsenheten och Skattesektion 1, där vi arbetar med handläggning av moms och har storföretagsenheternas koncentration av frivillig skattskyldighet. På enheten arbetar vi med revision/skrivbordskontroll och förebyggande åtgärder inom många områden. På sektionen är vi idag 17 medarbetare.



Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

• självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
• vara hjälpsam och bemöta andra med vänlighet och respekt
• tala och skriva enkelt och tydligt
• vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål



Du ska även ha:

• ha en avslutad gymnasieutbildning inom ekonomi samt arbetat minst ett år med redovisning och administration.

Det är önskvärt med aktuell erfarenhet från Skatteverket eller från administrativt arbete på revisionsbyrå eller liknande.



Bra att veta

Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

På skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.



Välkommen med din ansökan!



Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Heltid 100%

Publiceringsdatum
2019-03-06

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stefan Fristedt, Sektionschef 010-574 91 58
Charlotta Gotthardt, HR-konsult charlotta.gotthardt@skatteverket.se 010-5749094
Ksenija Scuka, Facklig representant ST 010-574 65 74
Dick Jönsson, Facklig kontaktperson SACO 010-574 63 50

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Hjalmar Gullbergsgatan 1
20511 Malmö

Kontorsadress
Hjalmar Gullbergsgatan 1

Jobbnummer
4653161

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: