Handläggare - utveckla Sveriges migrations- och asylpolitik - Regeringskansliet - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm
Handläggare - utveckla Sveriges migrations- och asylpolitik
Regeringskansliet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Regeringskansliet i Stockholm

Enheten för migrations- och asylpolitik, Justitiedepartementet

Vill du ha omväxlande, intressanta och komplexa arbetsuppgifter med ett internationellt perspektiv som ställer höga krav på samarbetsförmåga och flexibilitet?

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som handläggare blir du en del av den enhet som ansvarar för flykting- och migrationspolitik, återvändande, medborgarskap, sambandet mellan migration och utveckling samt internationellt samarbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att analysera, bereda och bidra med förslag till åtgärder gällande Sveriges ståndpunkt i asyl- och migrationsfrågor.

Du kommer initialt att arbeta med globala migrationsfrågor och kopplingen mellan migration och utveckling. Du bidrar till enhetens gemensamma arbetsuppgifter som att upprätta utkast till regeringsbeslut samt utarbeta svar på riksdagsfrågor och interpellationer. Resor förekommer då du kommer att arbeta med internationellt förhandlingsarbete samt delta i internationella möten. Du har löpande kontakter med både nationella och internationella myndigheter samt organisationer.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se

Publiceringsdatum
2016-11-10

Bakgrund
Vi söker dig som är jurist, statsvetare eller nationalekonom med erfarenhet av migrationsfrågor från t.ex. Regeringskansliet eller annan internationell organisation. Du har god kännedom om migrations- och asylpolitik samt globala processer och internationellt samarbete. Det är meriterande om du har arbetat med FN-förhandlingar. Du ska ha en mycket god förmåga i både muntlig och skriftlig framställning, även på engelska.

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du vara självständig, snabb, noggrann och stresstålig samt ha en god samarbetsförmåga.

Övrig information
Vi erbjuder en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om befattningen, kontakta enhetschefen Mattias Wahlstedt på 08-405 47 75. Du är också välkommen att kontakta personalspecialist Ulrika Attefors på 08-405 17 56. Fackliga kontaktpersoner är Daniel Bergvall, SACO och Anita Engvoll, ST och som du når via Regeringskansliets växel på telefonnummer 08-405 10 00.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 1 december 2016.

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 500 personer, varav 600 utomlands. Justitiedepartementet, som är ett av tio departement, ansvarar för rättsväsendets myndigheter, migrations- och asylfrågor samt krisberedskap. Justitiedepartementet ansvarar också för lagstiftningen inom områdena för statsrätt och allmän förvaltningsrätt, civilrätt, processrätt, straffrätt samt migrations- och asylrätt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Regeringskansliet

Adress
Regeringskansliet
Justitiedepartementet
10333 Stockholm

Kontorsadress
Justitiedepartementet

Jobbnummer
3154585

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet: