Handläggare - delta i utvecklingen av polisens internationella a - Regeringskansliet - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm
Handläggare - delta i utvecklingen av polisens internationella a
Regeringskansliet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg
Visa alla jobb hos Regeringskansliet i Stockholm

Polisenheten, Justitiedepartementet

Har du god insikt i internationellt förhandlingsarbete och de förutsättningar som styr en myndighet? Kan du möta höga krav på effektivitet och kommunikation? Som vår nya medarbetare på Polisenheten får du en variationsrik roll i en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö med professionella kollegor.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Arbetsuppgifterna innebär att du utvecklar och företräder regeringens ståndpunkt, såväl nationellt som i internationella fora, gällande vissa internationella polisiära frågor. I arbetsuppgifterna ingår också att delta i styrningen och utvecklingen av Polismyndighetens nationella verksamhet.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se

Publiceringsdatum
2018-04-04

Bakgrund
Du har akademisk examen, gärna samhällsvetenskaplig eller juridisk. Att du har flera års erfarenhet av arbete i Regeringskansliet eller annan relevant myndighet är avgörande, liksom att du har erfarenhet av EU-arbete och uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Erfarenhet av EU-förhandlingar av rättsakter och god insikt i polisarbete är meriterande.

Dina egenskaper
Du är van att hantera beställningar, arbeta under tidspress och hålla satta tidsramar. Du har lätt för att samarbeta med andra och knyta kontakter. Att du är resultatinriktad och självgående - även under tidspress - är ett krav. Som person är du flexibel, utåtriktad och initiativrik.

Övrig information
Anställningen är tidsbegränsad till och med den 30 juni 2019.
Tillträde snarast.
En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Göran Millbert som är enhetschef, på 08-405 38 30. Du är också välkommen att kontakta personalspecialist Ulrika Atterfors på 08-405 17 56. Fackliga kontaktpersoner är Daniel Bergvall för Saco och Ralph Kron för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 19 april 2018.

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 500 personer, varav 600 utomlands. Justitiedepartementet, som är ett av tio departement, ansvarar för rättsväsendets myndigheter, migrations- och asylfrågor samt krisberedskap. Justitiedepartementet ansvarar också för lagstiftningen inom områdena för statsrätt och allmän förvaltningsrätt, civilrätt, processrätt, straffrätt samt migrations- och asylrätt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Regeringskansliet

Adress
Regeringskansliet
Justitiedepartementet
10333 Stockholm

Kontorsadress
Justitiedepartementet

Jobbnummer
4061041

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet: