Handläggare - bidra till Sveriges arbete med migrationsfrågor - Regeringskansliet - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm
Handläggare - bidra till Sveriges arbete med migrationsfrågor
Regeringskansliet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg
Visa alla jobb hos Regeringskansliet i Stockholm

Enheten för migrations- och asylpolitik, Justitiedepartementet

Vill du ha omväxlande, intressanta och komplexa arbetsuppgifter med ett internationellt perspektiv som ställer höga krav på samarbetsförmåga och flexibilitet? Då kan vi erbjuda dig en självständig roll i en händelserik arbetsmiljö.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som handläggare blir du en del av den enhet som ansvarar för att bistå regeringen i flykting- och migrationspolitiska frågor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att analysera, bereda och föreslå svensk position i migrations- och asylpolitiska frågor. I arbetet ingår även att upprätta utkast till regeringsbeslut, upprätta underlag till regeringens inlagor i mål vid internationella domstolar och organ samt skriva utkast till svar på riksdagsfrågor och interpellationer. Du kommer att ha löpande kontakter med både nationella och internationella myndigheter samt organisationer inom migrationsområdet.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Publiceringsdatum
2018-08-28

Bakgrund
Vi söker dig som har relevant akademisk examen, t.ex. i juridik eller statsvetenskap och som har arbetat några år på företrädelsevis Migrationsverket, migrationsdomstol eller Regeringskansliet. Det är meriterande om du har goda kunskaper i migrations- och asylpolitik. Du ska ha en mycket god förmåga i både muntlig och skriftlig framställning, även på engelska.

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som handläggare bör du vara driven och kunna leverera snabbt och ha en hög grad av kvalitetsmedvetenhet. Då arbetsuppgifterna innefattar många kontakter med både nationella och internationella myndigheter och organisationer så bör du ha en god samarbetsförmåga. Arbetstrycket kan stundtals vara högt vilket kräver ett flexibelt förhållningssätt.

Övrig information
Anställningen inleds med sex månaders provanställning.

En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Mattias Wahlstedt som är enhetschef, på 08-405 47 75. Du är också välkommen att kontakta personalspecialist Johan Olsson på 08-405 11 94. Fackliga kontaktpersoner är Daniel Bergvall, SACO, och Ralph Kron, ST. Du når alla via växeln på 08-405 10 00.Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 18 september 2018.

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Justitiedepartementet, som är ett av tio departement, ansvarar för rättsväsendets myndigheter, migrations- och asylfrågor samt krisberedskap. Justitiedepartementet ansvarar också för lagstiftningen inom områdena för statsrätt och allmän förvaltningsrätt, civilrätt, processrätt, straffrätt samt migrations- och asylrätt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Regeringskansliet

Adress
Regeringskansliet
Justitiedepartementet
10333 Stockholm

Kontorsadress
Justitiedepartementet

Jobbnummer
4314649

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet: