Handläggare - arbeta med pensionsfrågor - Regeringskansliet - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm
Handläggare - arbeta med pensionsfrågor
Regeringskansliet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Regeringskansliet i Stockholm

Socialförsäkringsenheten, Socialdepartementet

I takt med stora samhällsförändringar som ökad medellivslängd är pensioner ett ämne med ökande aktualitet. Just nu är pensionsområdet högaktuellt genom den senaste pensionsöverenskommelsen. De närmaste åren kommer ett intensivt arbete pågå i regeringskansliet med att förverkliga innehållet i pensionsöverenskommelsen.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Du kommer att arbeta i en grupp som arbetar med pensionsrelaterade frågor främst nationellt men även visst internationellt arbete kan bli aktuellt. Du arbetar med analyser, framtagning av underlag, förbereder och medverkar i interna, internationella och andra externa möten och bereder ärenden fram till beslut. Arbetet sker under en fortlöpande och nära dialog med såväl departementets ledning som med andra enheter, departement, myndigheter och organisationer. Med gott omdöme och hög integritet utför du ett betydelsefullt arbete som bidrar till Sveriges utveckling. Du har omväxlande, intressanta och ofta komplexa uppgifter vilket ställer krav på din förmåga att kombinera expertkunskap med förståelse för helheten. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Publiceringsdatum
2018-05-07

Bakgrund
Vi söker dig som har akademisk examen, meriterande är inriktning statsvetenskap. Du ska ha tidigare erfarenhet av handläggande eller utredande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet av socialförsäkringsfrågor och gärna pensionsfrågor. Du måste ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Dina egenskaper
Vi söker en självgående person med gott omdöme som är initiativrik och samarbetsinriktad. Vidare är du analytisk, noggrann, strukturerad och flexibel. Du har förmåga att knyta och utveckla kontakter samt att effektivt och självständigt hantera och prioritera i stora informationsmängder. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du kan fungera väl i vårt arbetslag och bidra till utvecklingen inom enheten.

Övrig information
Tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning.

Tillträde snarast

En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?

Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Therese Karlberg som är enhetschef på 08-405 53 76. Du är också välkommen att kontakta personalspecialist Ann-Sofi Brandt på 08-405 52 41. Fackliga kontaktpersoner är Helena Kristiansson-Torp för Saco och Tom Nilstierna för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 21 maj 2018.



Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 500 personer, varav 600 utomlands. Socialdepartementet, som är ett av tio departement, ansvarar för frågor om barnets rättigheter, folkhälsa och sjukvård, rättigheter för personer med funktionsnedsättning, jämställdhet, idrott, social omsorg och socialförsäkringar.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Regeringskansliet

Adress
Regeringskansliet
Socialdepartement
10333 Stockholm

Kontorsadress
Socialdepartement

Jobbnummer
4130297

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regeringskansliet: