Gruppchef till kravavdelningen, BlueStep Bank

Bluestep Bank AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bluestep Bank AB i Stockholm, Helsingborg eller i hela Sverige

Gruppchef till Early Collection på BlueStep Banks kravavdelning

Om BlueStep
BlueStep Bank är specialister på bolån och ett komplement till de traditionella bankerna där BlueStep syftar till att hjälpa människor under den period som de av olika anledningar inte kan få lån av sin traditionella bank. Orsaken till att den traditionella banken säger nej kan vara att du inte har en fast anställningsform utan att du jobbar som tex vikarie eller projektanställd. Andra orsaker kan vara att du är egen företagare eller att du har fått en betalningsanmärkning tex p g a vårdnadstvist efter en skilsmässa eller glömd TV-avgift. Sedan starten 2005 har vi hjälp tiotusentals människor med lån genom att fokusera på individers framtida betalningsmöjligheter istället för historiska problem.

BlueStep Bank har funnits i Sverige sen 2005 och erbjuder främst bolån men även privatlån och sparkonton. I dagsläget har vi drygt 60 000 kunder och av dem är ca 16 000 bolånekunder. Vi är 200 anställda, varav 150 i Stockholm. Vi är ett multikulturellt företag och har bland vår personal en stor variation när det kommer till ursprung och bakgrund, vi har räknat till 26 olika nationaliteter inom bolaget. Vi har kontor i Stockholm, Oslo och Helsingborg.

Läs gärna mer på: www.bluestep.se

Publiceringsdatum
2018-11-06

Om tjänsten
Som gruppchef för kravavdelningens tidiga kravprocess för bolån och privatlån leder du ett av de två team. Avdelningen fokuserar på kunder som hamnat efter med sina betalningar med syfte att lösa kundens situation. Du ansvarar för att utveckla och etablera strategier och metoder för att driva verksamheten i rätt riktning. Gruppen består av ca 10 timanställda och 3 kravhandläggare där du har personalansvaret.

Vidare verkar du för att jobba med mål, processer och att systemstöd är ändamålsenliga och effektiva i att stödja verksamhetens utveckling och förväntningar. Vid behov driver du utvecklingen av processer och system i samarbete med övriga berörda funktioner. Vi är inne i ett skede då vi utvecklar, automatiserar och effektiviserar verksamheten, varför dessa delar har ett stor fokus. Du har ett ansvar och extra fokus på att driva gruppens processorientering och ständiga förbättringsarbete.

Du har även ett ansvar för risk- och regelefterlevnad för denna del av verksamheten såväl som för informationsägarskap.

Exempel på fokus i rollen är dagliga förfallna fordringar, medarbetardialoger och coachning, uppföljning av mål och teammöten, förbättringsarbete för att skapa bästa möjliga engagemang och förutsättningar för medarbetare/teamet, säkerställande av bemanning, optimera teamets/flödets produktivitet och effektivitet, mål- och budget och prognosarbete inklusive analys.

Du rapporterar till Head of Collection, Mikaela Sas, som ansvarar för hela avdelningen.

Din profil
Vi söker dig som brinner för kundmötet och affären. Du har god erfarenhet av förfallna fordringar och tillhörande processer för privatlån och bolån. Vi ser att du har ett par års tidigare ledarerfarenhet, där personalansvar är meriterande. Vidare är du bra på att sätta dig in i kundbehov och kundbeteenden i syfte att hitta lösningar för allas bästa.

Som person är du serviceminded, strukturerad, självständig och förändringsbenägen. Du är tydlig, beslutsam och har hög integritet. Kontaktytorna är många och vi ser därför att du är social med en god samarbetsförmåga och intresse för att utveckla goda relationer. Du har ett genuint intresse för andra människor, där du vill bidra och se andra växa och utvecklas.

För att lyckas i rollen ser vi att du har stark egen drivkraft och du drivs av tydliga och utmanande mål, du är resultatorienterad och du är tydlig och rak i din kommunikation. Du känner ett ägandeskap i din roll. Du vill lägga fokus och är intresserad av att utveckla ditt ledarskap.

Vi ser att du har en naturlig förmåga att motivera medarbetare att prestera på topp och vara i ständig utveckling. Du föregår med gott exempel och lever efter våra värderingar: driven, professionell, respekt och annorlunda.

Arbetet innebär mycket kommunikation varför vi värdesätter att du har lätt att uttrycka dig i skrift och tal.

Erbjudande
Söker du ett företag som är i framkant och där kulturen präglas av entreprenörskap och engagemang. En utmanare i en traditionell bransch som växer och som ska fortsätta göra det. Då är kanske BlueStep något för dig. Hos oss får du möjlighet att arbeta med kollegor som står för hög kompetens och professionalitet. Vi premierar nytänkande och för rätt person finns möjlighet till en riktigt spännande karriär!

Intresserad?
Klicka på ansök för att söka tjänsten. Vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt då intervjuer sker löpande, dock senast den 23/11. Önskar du mer information eller har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR@bluestep.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bluestep Bank AB

Adress
Bluestep Bank AB
Sveavägen 163
11346 Stockholm

Kontorsadress
Ynglingagatan 18

Jobbnummer
4442825

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bluestep Bank AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bluestep Bank AB: