Grimsholm Products Ab Söker Kundtjänstmedarbetare Och Administr

Grimsholm Products AB / Kundservicejobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Grimsholm Products AB i Falkenberg

Grimsholm Products AB är en innovativ, proaktiv och kvalitetsfokuserad kraft inom trädgårds- och skogsnäringen. Vi utvecklar, producerar, marknadsför och säljer våra produkter under vårt eget varumärke; Grimsholm Green. Våra produkter återfinns hos de ledande distributörerna, detaljhandlarna, specialistbutikerna och internetbutikerna i Europa och slutanvändarna är kvalitetsinriktade företag, offentliga organisationer och privata konsumenter.
Vårt behov
Bolaget befinner sig i en stark och snabb expansion, vilket medför ett ökat behov av kundservice, administration samt extra hjälp på vårt lager under högsäsong. Vi söker nu dig som är på jakt efter en ny utmaning och vill stärka upp vårt team. Vi tror att rätt person för rollen motiveras av kundkontakt och administrativa sysslor och vill utvecklas i en spännande roll inom ett internationellt och snabbväxande bolag.

Publiceringsdatum
2021-01-27

Dina arbetsuppgifter
I rollen arbetar du i huvudsak med support och administrationsärenden för tekniska konsumentprodukter samt att du hjälper till på vårt lager vid högsäsong. Du är en av företagets viktigaste kontaktpersoner gentemot företagets kunder vilka främst utgörs av företagskunder såsom distributörer, detaljhandlare, specialistbutiker och internetbutiker i hela Europa (23 länder). Dina arbetsuppgifter innefattas av att ta emot orders och sköta den administrativa hanteringen tills kunden har fått sin leverans, men även att besvara supportfrågor per telefon och mail, logga ärenden samt registrera olika typer av data i verksamhetens affärssystem. Vid behov kommer du även vara behjälplig och stödja inköps- sälj- och marknadsavdelningen med enklare administration. Vid högsäsong hjälper du till med pack och plock på lagret och är stand-in för lagrets Team leader avseende in och utleveranser. Du kommer att arbeta i en mycket flexibel och föränderlig miljö. I rollen samarbetar du nära med alla dina kollegor och din närmsta chef är Ekonomi- och administrativ chef för bolaget.
Ordermottagning, -hantering, -fakturering (omni-channel)
Kundservice och support (omni-channel)
Kundreskontra hantering (omni-channel)
Data och artikelregistrering (omni-channel)
Lagersupport med plock & pack under högsäsong
Systemhantering och registervård (omni-channel)
Projekt-, inköp-, sälj-, marknadsadministration vid behov

Bakgrund
Vi tror att du som söker gillar sociala situationer och att lösa problem som bidrar till nöjda kunder. Du är uppmärksam, tillmötesgående och trivs i kontakt med andra människor. Du motiveras av att sätta dig in i kundens problem och strävar efter att erbjuda hjälp på ett lösningsorienterat sätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ser till att de utförs på utsatt tid. Du är noggrann-, snabb och flexibel samt har en naturlig talang för administration och koordinering.
Du talar svenska och engelska flytande och gärna tyska som ytterligare språk.

Kravprofil för detta jobb
Tidigare yrkeserfarenhet av kundservice i minst 2 år - då gärna med erfarenhet av kundservice via telefon, mejl, ärendehanteringssystem, chat och social media
Tidigare yrkeserfarenhet av arbete med ordermottagning, -hantering och -fakturering i minst 2 år
Tidigare erfarenhet av arbete med data- och artikelregistrering samt administrativt arbete inom områden som t ex projekt, inköp, försäljning och marknadsföring är meriterande
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift) samt gärna tyska som ytterligare språk
Gärna intresserad av trädgårdsskötsel och skogsnäring
Gärna tekniskt intresserad
Truck-kort är meriterande

Dina personliga egenskaper
Utvecklingsorienterad/-intresserad
Engagerad och tydlig
Trivs med ett högt arbetstempo med varierande uppgifter
Serviceorienterad
Helhetsorienterad
Flexibel, öppensinnad
Noggrann och strukturerad
Vänlig, positiv och glad

Tjänsten är på heltid med placering på bolagets kontor i Falkenberg.
Fast månadslön. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning tillämpas.
Ansökan skickas till E-mail: sara.andersson@grimsholm.com senast 2021-02-20.
Intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan ske innan annonsens utgång.
För mer information om Grimsholm Products AB, vänligen besök http://www.grimsholm.com
Har du frågor, kontakta gärna Sara Andersson, Ekonomichef/administrativ chef,
Telefon: +46 (0)72 223 66 36, E-mail: sara.andersson@grimsholm.com

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-20

Adress
Grimsholm Products AB
Mellangårdsvägen 12
31150 Falkenberg

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Grimsholm Products AB (org.nr 556983-1364)
Mellangårdsvägen 12 (visa karta)
311 50  FALKENBERG

Ansökan
E-post: sara.andersson@grimsholm.com

Jobbnummer
5545082

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Grimsholm Products AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Grimsholm Products AB: