Fysioterapeut/sjukgymnast - Sandviken Södra Din hälsocentral

Region Gävleborg, Hälso- och sjukvårdsförvaltning / Sjukgymnastjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukgymnastjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Gävleborg, Hälso- och sjukvårdsförvaltning i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige

Sandviken Södra Din hälsocentral har ansvar för en befolkning på ungefär 11700 invånare inom Sandvikens kommun. Vår hälsocentral ligger på Sandvikens sjukhus där ytterligare en hälsocentral finns i samma byggnad. På hälsocentralen arbetar idag cirka 60 medarbetare fördelade på familjeläkare, ST/AT-läkare, distriktssköterskor/sjuksköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare, arbetsterapeuter, fysioterapeuter och vårt psykosociala team.

Vi arbetar tvärprofessionellt inom hälsocentralen. Vårt hembesöksteam består av distriktssköterska, fysioterapeut och arbetsterapeut. De gör ofta gemensamma hembesök och har ett nära samarbete. De primärvårdsakuta patienterna tas omhand av läkare, distriktssköterska/sjuksköterska, undersköterska samt fysioterapeut på en mottagning som är gemensam med Sandviken Norra Din hälsocentral och Storvik Din hälsocentral


Publiceringsdatum
2021-07-29

Arbetsuppgifter
Patienter med besvär från rörelse-/stödjeapparaten kommer i första hand till fysioterapin. Vi har fokus på patienters möjlighet till aktivitet, delaktighet och hälsa.

Arbetet innebär bedömning och behandling av patienter med funktionsnedsättning och rehabiliteringsbehov. I arbetet förekommer både akut och planerad mottagning samt hembesök. Vi har vanligtvis en omfattande gruppverksamhet.


Kvalifikationer
Du är legitimerad fysioterapeut alternativt legitimerad sjukgymnast.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom primärvården. Som person är du flexibel, ansvarstagande och lösningsfokuserad med god samarbetsförmåga då vi har ett tvärprofessionellt samarbete.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort erfordras.


ÖVRIGT
Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.

Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region.

Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.

Med cirka 7 600 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast möjligt eller enl. överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Region Gävleborg, Hälso- och sjukvårdsförvaltning

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RS 2021/1747".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Gävleborg (org.nr 232100-0198)

Arbetsplats
Region Gävleborg, Hälso- och sjukvårdsförvaltning

Jobbnummer
5878336

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Gävleborg, Hälso- och sjukvårdsförvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Gävleborg, Hälso- och sjukvårdsförvaltning: