FMV söker Leverantörssamordnare till projekt Norma (visstidsanst

FMV / Datajobb / Arboga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Arboga, Kungsör, Köping, Hallstahammar, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos FMV i Arboga, Örebro, Flen, Sala, Enköping eller i hela Sverige

Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss får du möjlighet att arbeta med omväxlande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende, hos oss får du både ett eget ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du ha möjlighet att förena det professionella och det privata. Du kommer att bli en del av ett sammansvetsat, drivet team med varierande bakgrund och teknisk kunskap.

IT-staben ansvarar för IT- och mobiltelefonirelaterade frågor samt utveckling, drift och förvaltning av IT-system. I ansvaret ingår att styra myndigheten inom IT-området genom att planera, inrikta, följa upp och genomföra IT-verksamheten inom FMV. Inom området ska IT-staben företräda myndighetens uppfattning samt bistå myndighetsledningen, Generaldirektör/Överdirektör med att styra och leda myndighetens verksamhet i fullföljandet av sitt uppdrag.

Projekt Norma genomförs parallellt med förändringar i ansvar och gränsytor mellan FMV och Försvarsmakten i enlighet med utredningen "Översyn av materiel- och logistikförsörjningen till Försvarsmakten". Projektet kommer även att förhålla sig till hela materielförsörjningsprocessen vilket inkluderar hela kedjan, från industri via FMV och till vår kund Försvarsmakten.

Ditt arbete som Leverantörssamordnare
Vi söker en person som ska arbeta med leverantörsstyrning, licenshantering och projektplanering av konsultuppföljning i samband med införande av nya IT-stöd vid FMV. Arbetet kommer främst att bedrivas inom ramen för projektet Norma, där en av huvuduppgifterna är att tillse att FMV kan etablera och förvalta ett antal nya IT-system med stöd av externa leverantörer. I arbetet ingår att hantera och planera för systeminförandet och omhänderta verksamhetens behov av anpassningar för att säkerställa ett rationellt införande kopplat till de avtal som finns med berörda leverantörer.

Genom planering, uppföljning och styrning av de leverantörer som stödjer FMV ska du bistå med kunskap gällande leverantörsstyrning och licenshantering m.m. samt ansvara för att avtalen fyller de behov som finns för att möjliggöra en effektiv förvaltning och utveckling.

I arbetsuppgifterna ingår bl.a. även att bistå program Norma med leverantörsstyrning vid utveckling, implementering och förvaltning samt att bistå systeminförande omfattande systemfunktionalitet kopplat till avtalade leveranser och tjänster.

Våra förväntningar på dig
För att passa som leverantörssamordnare hos oss vill vi att du har en högskoleutbildning med inriktning på ekonomi, logistik, juridik, inköp, teknik alt. har motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt som FMV bedömer likvärdig. Utöver det har du en projektledarutbildning eller ledarskapsuppbildning.

Vi vill att du har erfarenhet av projektledning, kategoristyrning och upphandlingslagstiftning inom LOU/LUFS samt erfarenhet från upphandling och/eller licensförhandling om minst 15 MSEK avseende system/tjänster. Vidare har du erfarenhet av teknisk kravställning och verifiering av krav inför upphandling samt förhandling/framtagning av licensavtal/villkor/pris för mjukvaror avseende både COTS och kundunika lösningar. Vi ser också att du har erfarenhet av kund- och leverantörskontakter.

Vidare är kunskap inom FMV/Försvarsmaktens system, information och produkter meriterande och därtill även kunskap avseende FMV:s dokumentationsstruktur samt grund- och förvaltningsdata. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal såväl som skrift samt goda kunskaper i Officepaketet är en förutsättning i din roll. Har du kunskap inom offentlig upphandling och MS Project/Enterprise Project Management (EPM) ser vi det som en fördel.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom god samarbetsförmåga, personlig mognad och ett gott omdöme. Du är sjävgående och kan prioritera dina arbetsuppgifter. I ditt arbete är du strukturerad och tydlig i kommunikationen. Du är initiativtagande och uppnår resultat samt håller tidsramar.

Tjänsten är en allmän visstidsanställning under 1 år med ev. förlängning 1 år.
Arbetsort är Arboga. Tjänsteresor inrikes och utrikes förekommer, B-körkort är önskvärt.

Låter det intressant?
Du söker tjänsten via FMV:s hemsida (https://fmv.se/sv/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb/) genom att skicka in din ansökan med CV, personligt brev och betyg.
Våra fackliga företrädare är Elisabeth From (Saco-S), Gunnar Hansen (OFR/O), Peter Z Andersson (SEKO), Christer Bringemark (OFR/S). Alla nås på tfn 08-7824000 (FMV:s växel).
Vid frågor kontakta Greger Pötzscher (Avd.chef IT Norma) via tfn 08-7824000 (FMV:s växel).

Sista ansökningsdag 2019-04-19

Välkommen med din ansökan!

FMV hjälper till att försvara Sverige. Vi levererar materiel och tjänster till Sveriges försvar och att arbeta här är att utföra ett viktigt samhällsuppdrag. Vi finns över hela landet och erbjuder trygga anställningar, eget ansvar och stora möjligheter till kompetensutveckling. Vid FMV tillämpas krav på svenskt medborgarskap och säkerhetsprövning av personal i enlighet med Säkerhetsskyddslagen. FMV krigsplacerar anställda utifrån totalförsvarets behov. Vi tillämpar även provanställning. Läs mer på www.fmv.se

Vi har redan gjort vårt mediaval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2019-04-09

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
FMV

Adress
FMV
Kungsörsvägen 54
73247 Arboga

Kontorsadress
Kungsörsvägen 54

Jobbnummer
4722312

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från FMV

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos FMV: