FMV söker en verksamhetsutvecklare inom inköp

FMV / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos FMV i Stockholm, Sundbyberg, Upplands-Bro, Håbo, Nynäshamn eller i hela Sverige

FMV hjälper till att försvara Sverige. Vi levererar materiel och tjänster till Sveriges försvar och att arbeta här är att utföra ett viktigt samhällsuppdrag. Vi finns över hela landet och erbjuder trygga anställningar, eget ansvar och stora möjligheter till kompetensutveckling. För att arbeta hos oss måste du vara svensk medborgare samt genomgå säkerhetsprövning. FMV krigsplacerar anställda utifrån totalförsvarets behov. Vi tillämpar även provanställning.

Bakgrund
Tjänsten är placerad på avdelningen Affärsstrategi och metodstöd som är en del av verksamhetsområdet Marknad och inköp. Marknad och inköp karaktäriseras av ett starkt mandat för kommersiella frågor i hela verksamheten och leder arbetet med hur FMV agerar mot marknaden.

I uppgiften för Affärsstrategi och metodstöd ingår att driva utvecklingen av det strategiska inköpet inom FMV, vilket inbegriper att driva utvecklingsinitiativ inom det kommersiella området och ge stöd till inköpsorganisationen i form av processer, mallar och verktyg, m.m.

Vi söker nu dig som vill arbeta med verksamhetsutveckling och styrningsfrågor inom det kommersiella området.

Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du ha möjlighet att förena det professionella och det privata.

Ditt arbete som verksamhetsutvecklare
För att på ett så effektivt vis som möjligt kunna ge efterfrågat stöd till inköpsorganisationen söker vi nu en person som brinner för och har god erfarenhet av offentligt inköp. Arbetsuppgifter kan anpassas något efter denne persons kompetens men huvudsakliga områden som tjänsten täcker är arbete med:

* Utveckla och vidmakthålla processer och verktyg - t ex mallar, FMV kommersiella handbok, processer under kommersiell ledning, utkast till kommersiella styrningar m.m.
* Struktur och tillgång till nödvändig kommersiell information (kommersiellt forum, insidan, nyhetsutskick)
* Utbildning och kunskapsöverföring - stötta organisationen som kommersiell företrädare inom utbildningsområdet med efterfrågad kompetensutveckling genom att sammanhålla utbildningsinsatser och föreläsningar.
* Driva initiativ inom utvecklingsområden, så som t ex sociala krav, miljöområdet, m.m.

Våra förväntningar på dig
Vi söker dig som har god erfarenhet av offentligt inköp. Du ska ha en akademisk examen med inriktning ekonomi, juridik, inköp, teknik eller motsvarande kunskaper förvärvat på annat sätt.

Du behöver ha en vilja och förmåga att själv kunna utföra arbetsuppgifter. Förmågan att samverka är mycket viktig men lika viktig är förmågan att själv ta initiativ och själv kunna "sätta pennan på papper".

Du har erfarenheter av verksamhetsutveckling, effektiviseringsarbete och arbete med ständiga förbättringar. Det är meriterande med projektledningsförmåga förvärvad genom utbildning och arbetslivserfarenhet likaså om du har tidigare erfarenhet av att genomföra kursverksamhet inom området. Kunskaper om metoder inom process- och verksamhetsutveckling behövs och har du kunskaper om LOU/LUFS, avtalsrätt och offentlig rätt är det meriterande. Du har mycket goda kunskaper inom MS Office (Word, Excel, Powerpoint) och arbetet kräver att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Som person är du initiativrik och du planerar, organiserar och priorterar arbetet på ett effektivt sätt. Du ansvarar för att driva dina arbetsuppgifter och processer. Du arbetar bra tillsammans med andra. Du har god språklig förmåga och är tydlig i din kommunikation.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Låter det intressant?
Du söker tjänsten via FMV:s hemsida http://www.fmv.se/sv/Jobba -hos-oss/Lediga-jobb/ genom att skicka in din ansökan med CV, personligt brev och betyg. Våra fackliga företrädare är Marie Strömberg (OFR/S), Peter Andersson (SEKO), Johan Krusell (OFR/O) och Thorwald Nilsson (SACO). Alla nås på telefon 08-782 40 00 (FMV Växel).

Vid frågor om tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Therese Thunström på therese.thunstrom@se.experis.com eller 0730-62 33 72.

Sista ansökningsdag är 2018-11-26.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2018-11-09

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-26
Ange följande referens när du ansöker: b767b956-6142-
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Thunström Therese.Thunstrom@se.experis.com +46730623372

Företag
FMV

Adress
FMV
11526
11526 0180

Kontorsadress
Banérgatan 62

Jobbnummer
4448742

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från FMV

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos FMV: