Finance & Operations Manager Till Snabbt Växande Företag

Amabilia Medical AB / Redovisningsekonomjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Amabilia Medical AB i Kungsbacka

FÖLJ MED PÅ EN SPÄNNANDE OCH UTVECKLANDE RESA HOS ETT EXPANDERANDE FÖRETAG INOM MEDICINSKA SKYDDSPRODUKTER.
De senaste 3 åren har vi byggt upp grunden för kraftig tillväxt och behöver nu förstärkning inom ekonomi, order och inköp, med möjlighet att snabbt avancera inom bolagsgruppen.
Vi genomför intervjuer löpande - så passa på att sök redan idag!
Vår kunnige CFO tar klivet till Group CFO så vi söker en assistent att avlasta ett antal finansiella uppgifterna hos Amabilia Medical AB och dess systerbolag Scandinavian Design Group West AB (www.sdgab.com) samt Saro Island AB och dess varumärken Lambretta, Carl Edmond och Tabber.

Publiceringsdatum
2023-01-26

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med på hela kundresan från inköp, order, leverans till betalning av fakturan, och säkerhetsställa att kunden alltid blir nöjd. Det innebär exempelvis uppgifter inom leverantör och kundreskontra, viss löpande bokföring & rapportering. Du kommer ingå i ett team av trevliga kollegor.
Tjänsten betyder även controllerinslag i form av prognoser, budget, analyser, likviditetsberäkningar, uppföljningar samt strategisk utveckling. Rapportering sker till vår CFO som även finns som stöd.
Vi jobbar i Microsoft Business Central (BC) där du även får tillgång till Power BI. Under våren kommer vi automatisera flertalet processer som leverantörsfakturor/bankbetalningar/lagerprocesser mm och bygger ihop vårt affärssystem med flera externa program. Vi förväntar oss att du och med vår CFO tar en ledande roll i denna digitalisering och bistår våra BC konsulter med nödvändig information och önskemål om systemuppbyggnad.
Du kommer även stötta vår orderavdelning och bistå både den manuella orderhanteringen som sker via telefon & email, samt vara delaktigt i vår automatiserade online B2B-orderplattform.
Tjänsten är heltid på vårt huvudkontor i Särö. Arbetstid och innehållet i tjänsten kan diskuteras. Tillträde snarast.
Vem är du?
Vi söker en nyfiken person som brinner för siffror, analyser och digital utveckling, gärna erfarenhet av Microsoft Dynamics NAVISION / Business central och EXCEL - gärna som superuser. Du gillar affärssystem och kan bokföring. Det gör dig lugn och trygg i din roll så att du kan ta ansvar för att dina arbetsuppgifter utförs innan deadline. Du vill gärna lära nytt och utvecklas med oss i företaget.
Du gillar att prata med kunder och att ha många bollar i luften. Du är "service-minded" och noggrann i allt du gör. Du är initiativrik och jobbar bra i team.
Gärna högskoleutbildning, arbetserfarenhet och att du har eget driv och passion för sitt arbete högt. Minst ett par års arbetslivserfarenhet. Du skall gilla jobba i ett dynamiskt och snabbt expanderande mindre entreprenörslett företag. Du behärskar både svenska och engelska väl i tal och skrift.
Meriterade är kunskap som Microsoft Business Central (BC), Logtrade, Continia eller Exflow och andra system som kopplas mot affärssystem.
Vad kan Amabilia Medical erbjuda dig?
Du kommer att vara baserad på vårt kontor i Särö där du jobbar nära vår CEO, CFO, CMO samt säljare och orderteam.
Vår bolagsgrupp växer och det kommer finnas möjligheter att avancera till ledande befattningar för rätt medarbetare som tex ekonomichef för något av våra bolag. Du kommer att ha en central position i bolaget och du kommer att få vara med och forma din tjänst. Vi kommer att ha kul på jobbet i en internationell miljö.
Hög grad av autonomi - frihet under ansvar. Transparent och öppen kultur. Vi har är en trevlig arbetsplats med ett internationellt och entreprenörs fokus och den ena dagen kommer inte vara den andra lik.
Amabilia Medical AB är en nordeuropeisk distributör av medicinsk och personlig skyddsutrustning. Vårt huvudkontor ligger i Särö, Kungsbacka. I Amabilia Medicals företagsgrupp har vi över två decenniers erfarenhet av produktion, design, utveckling och logistik. Under Covid-19 pandemin har vårt affärsområde Medicare expanderat mycket kraftigt. Vi införskaffar våra PPE och medicinska produkter från noggrant utvalda och kontrollerade partnerfabriker, några av världens ledande och största tillverkare. Alla produkter är av högsta kvalitet, dokumenterade och fullt godkända av ackrediterade testinstitut. Vi är en betrodd och långsiktig leverantör till myndigheter, regioner, sjukhus, dentalkliniker, apotek, clean & facility, livsmedelsbranschen, kontorsleverantörer, samt flertalet andra företag och industrier inom olika branscher i både Sverige och internationellt. I företagsgruppen ingår även bla SCANDINAVIAN DESIGN GROUP WEST AB som är ett familjeägt design- och produktionsbolag, grundat år 2000. Vi är idag 12 medarbetare.
Mer om oss www.amabiliamedical.com

Så ansöker du
Ansökan ska innehålla CV, personligt brev och en kort summering om varför just du är vår nästa stjärna!
Om du har frågor kontakta Jonas Dahlgren på telefon: 0701 852 100 eller email: job@sdgab.com dit vi även ber dig maila din ansökan till - märk mailet med Finance & Operations Manager.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser gärna tillträde snarast, men är flexibla för rätt kandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-12
E-post: job@sdgab.com

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Finance & Operations Manager".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Amabilia Medical AB (org.nr 559274-2067)
Västra Särövägen 83 (visa karta)
429 42  SÄRÖ

Jobbnummer
7381257

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Amabilia Medical AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Amabilia Medical AB: