Erfaren socialsekreterare, inriktning beroende, till All-teamet

Stockholms Stad / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad i Stockholm, Solna, Upplands Väsby, Södertälje, Österåker eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Spånga-Tensta stadsdelsområde är beläget i den nordvästra delen av Stockholm. Inom området finns Järvafältet, ett grönområde med unika kultur- och naturvärden. Vår vision är att göra skillnad för människan i vardagen.



Arbetsplatsbeskrivning
ALL-teamet ingår i verksamhetsområdet Beroendevård inom avdelningen för Individ och Familj.

ALL-teamet har i uppdrag att ansvara för myndighetsutövningen för personer över 18 år med beroendeproblematik. Enheten består av tio socialsekreterare och en biträdande enhetschef. Inom verksamhetsområdet finns också ALL-villan som är beroendevårdens egen öppenvård samt SIG, sociala insatsgruppen som arbetar med att hjälpa livsstilskriminella unga personer att förändra sitt liv. En enhetschef leder de tre enheterna som ingår i verksamhetsområdet.

Publiceringsdatum
2019-01-24

Dina arbetsuppgifter
Vårt uppdrag är att utifrån klienternas behov genomföra utredningar och bedömningar av vårdbehov, erbjuda och planera insatser i såväl egen regi som externt samt följa upp insatserna. I utredningsarbetet och vid uppföljningar används ASI. Ditt arbete utgår från den lagstiftning och det kunskapsstöd som finns och du arbetar utifrån en evidensbaserad praktik, dvs. att du använder de tre kunskapskällorna; brukarnas perspektiv, teoretisk kunskap och beprövade erfarenheter. Vårt mål är att verksamheten genomsyras av hög professionalitet, en rättssäker handläggning och hög tillgänglighet. Bemötandefrågor är centrala. Arbetet kräver stor flexibilitet, förmåga att samarbeta och en god förmåga att arbeta strukturerat. Som stöd finns arbetsgruppens ärendegenomgångar, handledning, administrativt stöd samt stöd av biträdande enhetschef.

I vår verksamhet är det viktigt med kvalitetssäkring och därför pågår ett kontinuerligt utvecklingsarbete. Samverkan är en viktig del av uppdraget, då många av de personer som söker vård har en komplex problematik. Vi har ett etablerat och välfungerande samarbete mellan olika delar i myndigheten, externa parter och andra myndigheter. Vårt mål är att utveckla denna samverkan ytterligare.

För att passa in i rollen som socialsekreterare hos oss krävs en personlig mognad, att du är självgående och att du delar med dig av tidigare kunskap och erfarenheter. Du har god kunskap om den lagstiftning som rör beroendevård, och kännedom om målgruppen. Hos oss får du ett meningsfullt och utmanande arbete där du har möjlighet att göra skillnad i människors liv. Vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats som präglas av kvalitet, engagemang och en stor portion humor. Du får engagerade kollegor och chefer som har ett stort kunskap och erfarenhet av målgruppen och myndighetsutövning. Vi söker dig som trivs med ett omväxlande arbete i en föränderlig miljö där den ena dagen inte är den andra lik!

Kvalifikationer
Socionom, eller likvärdig högskoleutbildning, och erfarenhet av myndighetsutövning samt intresse och erfarenhet av att arbeta med vuxna med beroendeproblematik. Det är meriterande om du har utbildning i ASI och Motiverande samtal. Som person söker vi dig som är van att arbeta både självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl och samarbeta nära med kollegor och andra samarbetspartners. Du är relationsskapande och har mycket god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du är lugn, stabil och har förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet som myndighetsutövare. Du har en problemlösande analysförmåga, arbetar bra med komplexa frågor och kan snabbt analysera situationer och fatta beslut. I mötet med klienten har du ett respektfullt bemötande och en god förmåga att skapa och bibehålla goda professionella relationer. Arbetet kräver en god analytisk och språklig förmåga. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
Vi tillämpar generösa flextider, sommar- och vinterarbetstid. Vi har friskvårdstimme och som anställd i Stockholms stad har du tillgång till ett kraftigt subventionerat medlemskort till stadens kommunalt drivna simhallar och utomhusbassänger. Vi har även friskvårdsbidrag som vi hoppas att du använder!

Provanställning tillämpas vid behov.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: snarast tillsvidareanställning

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-07
Ange följande referens när du ansöker: 2019/411
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Louise Östgren 0850803209

Företag
Stockholms Stad

Adress
Stockholms Stad
Fagerstagatan 15, Lunda
16304 Spånga

Kontorsadress
Fagerstagatan 15, Lunda

Jobbnummer
4573748

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad: