Erfaren lokalförvaltare till förvaltningssektionen, placering Stockholm

Polismyndigheten / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm, Solna, Södertälje, Sigtuna, Uppsala eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en erfaren lokalförvaltare med intresse och kunskap för förvaltning som utmärker sig genom sina samarbets- samt problemlösande förmågor. Vill du få utlopp för dessa har vi jobbet för dig. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Beskrivning av arbetsplats
Polismyndigheten är inne i en expansiv fas, därför behöver nya polisstationer byggas och standarden på flera lokaler höjas. Myndigheten äger inte några lokaler utan hyr istället cirka 1,5 miljoner kvadratmeter lokaler fördelat på 1 100 hyresavtal till en hyreskostnad om 2,3 miljarder kronor. Du kommer tillhöra gruppen för fastighetsförvaltning Stockholm tillsammans med cirka 8-10 medarbetare. Personalen har mixad erfarenhet samt både poliser och civilanställda.
Beståndet innehåller både nya och moderna Polishus samt äldre bestånd. I och med vår tillväxtresa kommer du som förvaltare även att jobba med mindre ombyggnationer och lokalanpassningar. Polismyndighetens mångfacetterade uppdrag gör vårt bestånd unikt, från kontorslokaler, datahallar, sjöpolis till rytteri.
Fastighetsförvaltarsektionen är en del av Polismyndighetens ekonomiavdelning. Vill du veta mer? Läs mer om ekonomiavdelningen här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/var-verksamhet/jobb-ekonomiavdelningen/

Publiceringsdatum
2023-03-08

Dina arbetsuppgifter
Som lokalförvaltare säkerställer du att lokalerna är verksamhetsanpassade och kostnadseffektiva avseende ditt lokalbestånd. Du ansvarar för att förvalta, samordna och utveckla befintligt lokalbestånd.
Rollen innebär många kontaktytor och du samarbetar med såväl andra lokalförvaltare, fastighetsstrateger, projektledare som jurister och ramavtalsleverantörer. Du samarbetar vidare med inköps- och serviceenheten, IT-avdelningen och säkerhetsavdelningen. Som lokalförvaltare agerar du kravställare gentemot hyresvärdar och leverantörer samt har en god dialog och bygger långsiktiga relationer med övriga interna verksamheter.
Arbetsuppgifter är i huvudsak följande, men andra uppgifter kan också förekomma:
Utifrån hyresgästperspektiv säkerställa lokalerna är verksamhetsanpassade.
Arbeta i budget- och uppföljningsarbetet avseende ditt lokalbestånd.
Driva mindre investeringsinitiativ samt delta i projektgrupper vid större ombyggnationer/ lokalanpassningar.
Offertframtagning, kostnadsuppskattningar och avrop från ramavtalsleverantörer
Framtagandet av hyres- och serviceavtal.
Besvara lokalförsörjningsfrågor samt agera rådgivande gentemot verksamheten.
Arbeta för att lagstiftning och arbetsmiljökrav uppfylls i lokalbeståndet, i samråd och med stöd från verksamheten.

Resor ingår i arbetet, främst inom region Stockholm men kan förekomma även nationellt.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Yrkes- och/ eller akademisk utbildning (t.ex. teknisk förvaltare, fastighetsingenjör) alternativt annan utbildning kombinerad med relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Mångårig erfarenhet från en liknande roll.
B-körkort.
Behärskar svenska mycket väl, både i tal och skrift.

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Erfarenhet av projektledning, framförallt mindre ombyggnationer/lokalanpassningar.
Erfarenhet av byggentreprenader.
Goda kunskaper och erfarenhet av hyres- och serviceavtal.
Erfarenhet av fastighetssystem.
Erfarenhet av LOU.
Goda IT- kunskaper.
Goda ekonomiska kunskaper.

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du tycker om att ge god service, är relationsskapande och självständigt driver arbetet framåt med fokus på att lösa problem. Du är flexibel, har förmåga att omprioritera i arbetet vid behov och trivs i en miljö med högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik. Vidare är du en god kommunikatör och trivs med att samarbeta samt har en solidarisk inställning till de beslut som fattas. Utöver det ställer rollen krav på att du är strukturerad och noggrann. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Kontakt
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Peter Ekberg peter.ekberg@polisen.se
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Kimberly.uvelid@polisen.se
Säkerhetsklassning
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast 3 april 2023 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med referensnummer A135.265/2023 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer A135.265/2023 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Rollen kräver svenskt medborgarskap.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vi har vår arbetsplats på Kungsholmen i Stockholm och det finns möjlighet att arbeta på distans om arbetsuppgifterna tillåter det och efter samråd med chef. Som statligt anställd på Polismyndigheten erbjuder vi även särskilda förmåner kring pension, föräldralön, friskvård m.m. Läs mer om våra förmåner och villkor här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/det-har-erbjuder-vi/"
Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-03
E-post: jobb.na@polisen.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A135.265/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Stockholm

Kontakt
Polisförbundet
Sofia Ask
010-563 87 10

Jobbnummer
7525891

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: