Erfaren ekonomiadministratör - Leverantörsreskontra till Stockholms Stad

Stockholms kommun / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Arbetsplatsbeskrivning

Serviceförvaltningen ekonomi är en intäktsfinansierad verksamhet.

Våra kunder är stadens förvaltningar och bolag och våra uppdrag är reglerade i serviceavtal. Verksamheten består av cirka 100 medarbetare som arbetar inom leverantörsreskontra, kundreskontra, kassa-bank, redovisning samt hyres- och avgiftsadministration. Vi har stort fokus på våra kunder och vi arbetar processinriktat med att hantera stora volymer av flöden varje dag.

Din roll som ekonomiadministratör

I rollen som ekonomiadministratör arbetar du med processen leverantörsreskontra. Vi hanterar hela stadens inkommande fakturor och vi ser till att åtgärda olika problem som kan uppkomma när betalningar inte gå igenom. Vi hanterar också stadens påminnelser och inkasson. Det kan även förekomma andra ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter. Din dag handlar mycket om att arbeta i ekonomisystemet Agresso och att hjälpa våra kunder med ärenden i vårt ärendehanteringssystem Artvise samt i vår telefonisupport.

Då vi arbetar åt hela stadens olika verksamheter är det viktigt att du trivs i processinriktat arbete med stora flöden, många kundkontakter och att ge god service via mejl och telefon. Du är också delaktig i verksamhetens utveckling och bidrar till förbättringsarbete genom ett aktivt deltagande där du delar med dig av dina kunskaper och idéer.

Din erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som har

- gymnasial utbildning med inriktning ekonomi eller motsvarande utbildning och arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- minst två års aktuell erfarenhet av leverantörsreskontra eller flerårig erfarenhet av arbete med ekonomi
- dokumenterad kunskap och stort intresse för teknik, system och processer
- vana av att arbeta med Outlook och Officepaketet (word och excell)
- arbetat i nära kontakt med kunder och har god förmåga att ge service och support både via mail och telefon
- goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med

- Agresso
- ärendehanteringssystem
- liknande arbetsuppgifter inom större organisationer eller företag.

För att lyckas i rollen har du förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt med kunden i fokus. Din helhetssyn gör det lätt för dig att effektivt prioritera i arbetet och bidrar till att enheten levererar enligt avtal. För att trivas hos oss är det viktigt att du är serviceinriktad och har ett flexibelt förhållningssätt. Då vi har många kontaktytor är det viktigt att du har hög servicekänsla, har lätt för att samarbeta och är lösningsorienterad. Det är även viktigt att du kan ge stöd på ett pedagogiskt sätt.

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.

Arbetsprov och provanställning kan komma att tillämpas.

Vad erbjuder vi?

Vår nyrenoverade arbetsplats ligger vid tunnel- och tvärbanestationen Globen. Vi erbjuder dig ett intressant och varierande arbete på en arbetsplats som har flexibel arbetstid och som satsar på hälsa och friskvård då det finns möjlighet till friskvårdsersättning. Läs gärna mer om våra förmåner https://jobba.stockholm/formaner/. Det finns även möjlighet till visst hemarbete. Hos oss får du utsedda handledare och introduktion till ditt nya arbete. Allt för att du ska lära dig arbetet på bästa sätt.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2022-09-23

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/6536".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi

Kontakt
Ellen Åkerberg/Rekryteringskonsult
0850811739,ellen.akerberg@stockholm.se

Jobbnummer
7007702

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: